MC Mässan - Stort tack till alla...

Galne Dansken

Administrator
Personal
Nu är MC mässan över..
Vilka underbara dagar, och känslan av att MC säsongen är på G har absolut infunnit sig..

Ett extra STORT tack till alla glada som jobbat på SMCs monter, Barnparkering, på SMCs scen, på möten och även runt om på MC mässan.

SMC Personal styrkan var hela 63 personer, vilket visar båda storlek och hur aktive SMC är.

Mycket motiverande för alla, har varit alla glada medlem som tackat för ett bra arbeta, gett goda inspel i politiken, etc..
Men, även att så mycket folk kom till oss och ville bli medlem, såväl befintliga motorcyklister, återfallera som ska ha liv i gamla hojen igen och nya som ska ta körkort så fort som det går..
 

gundj

New member
Det som förvånade mig mest på mässan, och som kanske SMC skall ta upp med arrangörer till kommande år var allt skit som såldes.
Det såldes hjälmar för några hundringar som jag inte skulle våga odla persilja i, och folk köpte massor.
Det var skinnkläder som jag hade kunnat dra isär sömmarna på för hand, nu kanske dom var mer för promenader, men ändå.
En MC-mässa borde ta ett visst ansvar för att det inte säljs uppenbart farliga saker till mindre informerade kunder.
Kanske inte förbjuda någon eller något men ge lite info i mäss-tidning eller liknande.
 

Carnivore

New member
Det som förvånade mig mest på mässan, och som kanske SMC skall ta upp med arrangörer till kommande år var allt skit som såldes.
Det såldes hjälmar för några hundringar som jag inte skulle våga odla persilja i, och folk köpte massor.
Det var skinnkläder som jag hade kunnat dra isär sömmarna på för hand, nu kanske dom var mer för promenader, men ändå.
En MC-mässa borde ta ett visst ansvar för att det inte säljs uppenbart farliga saker till mindre informerade kunder.
Kanske inte förbjuda någon eller något men ge lite info i mäss-tidning eller liknande.

Förstår hur du tänker men samtidigt är inte mässan något styrorgan och att "inte förbjuda men informera i tidningen" är ju lite kontraproduktivt för mässan själv.

Nej, säkerhetsmärkning (CE-märkningen) och dylikt anser jag är det som skall få råda kring sånt. Mässan skall tillhandahålla plats åt de som ägnar sig åt MC i någon form på den här mässan och inte stå och granska var och varannan utställare.
 
Top