Mc-mässa 2015

Så är årets mässa till ända. Jag var där i fredags och måste säga att det var välbesökt. Antalet utställare kändes något färre än senast jag var på mässan, kan vara tre år sen i Göteborg. Synd att inte HD fanns där mer än i form av HD-klubben.

Mycket var roligt att se, framförallt MV Agustas monter med många vackra hojar. Fantastiskt detaljarbete på deras hojar. 800 dragster är nog bland det snyggaste som går att köpa just nu. Roligt att se H2R också. Inte så vacker men mäktig och kanske enda gången man får se den i verkligheten. Ducati har lyckats med sin scrambler, särskilt i gult! Roligt att titta på Indian även om det inte är något för mig.

Såg på touratechs nya hjälm i äventyrssegmentet. Kändes bra men var oerhört stor i storlekarna. Jag som brukar ha small erfor att extrasmall var för stor. Mindre storlek fanns inte. Där sparade jag 6000 i ett svep. Till samma pris kan man få shoeis motsvarighet hornet adv. Den sitter som gjuten! Kanske blir det en sådan när det är dags. Fast den är nog i dyraste laget.

Vad njöt ni andra av på mässan?
 
Top