MC-Live Göteborg - Hjälp!!

janric

New member
Funktionärer sökes!

SMC Väst behöver stöttning av sina medlemmar.
Bemanningen främst på SMC-medlemsparkering behöver stärkas. Arbetet består i medlemskoll (uppvisa medlemskort 2010) och lotsning.

Som funktionär får du fri entré och lunch.:D

Sannolikt behövs också hjälp vid provkörningsverksamheten dit du kan gå när inströmningen till parkering lättar.

Anmäl snarast till Jan Rickardsson - jan.rickardsson@lm.se.

janric

New member
Fri entré (140kr), gratis lunch och provkörning av hojar

Vem skulle normalt inte ta dessa förmåner för några timmars frivilligt arbete? VÄÄÄLDIGT få SMC-medlemmar som det verkar här i vart fall.

addegbg

New member
Hej!
Jag ställer upp på fredagen
Har redan mailat dig så du vet vem jag är.

Hälsar
Anders S
0733-447317

Lejonell

New member
Sprider ryktet!!!

Vem skulle normalt inte ta dessa förmåner för några timmars frivilligt arbete? VÄÄÄLDIGT få SMC-medlemmar som det verkar här i vart fall.

Var på avrostning i stenungsund igår och spred ut att det behövs hjälp.
Kan ju hoppas att medlemmar vill ställa upp när smc ställer upp för oss.

Jag har också mailat dig (Anders Hasselblad) ställer upp så mycket jag kan fredag och eventuellt lördag.

janric

New member
Tack!

Var på avrostning i stenungsund igår och spred ut att det behövs hjälp.
Kan ju hoppas att medlemmar vill ställa upp när smc ställer upp för oss.

Jag har också mailat dig (Anders Hasselblad) ställer upp så mycket jag kan fredag och eventuellt lördag.

Bra att du gör en extra insats på detta viset. Hoppas på fler men dom borde ha anmält sitt intresse redan. Men än är det inte för sent.

Du har fått mail med tider och bemanning.

Rickard_Gbg

New member
Hej.

Ny medlem här på forumet.

Jag anser att MC Live bara kom och tog över (kapade) förra årets arrangemang "På 2 hjul" på Säve som då arrangerades av lokala handlare i Göteborg.

McRF kommer in i bilden, nästan dubblerar entréavgiften, lägger till avgift för MC-parkering (ja, jag vet att det är rabatterat för SMC-medlemmar) och VD:n Per Johansson svarar undvikande på mina mailfrågor ang. vad man får för entréavgiften.

Provköra hojar kan jag göra hos MC-handlarn vilken dag som helst likaväl som jag kan shoppa allehanda saker när jag så önskar och då utan att behöva betala 170:- för det.

Jag, och många av mina vänner, bojkottar MC Live Gbg -10 för att istället hoppas på ett bättre arrangemang nästa år.

(Att MC Live dessutom kommer in som "ny" arrangör och lägger sin aktivitet på en helg där både Bike i Trollhättan har sitt och som Svenska Mässan har sin motorshow kan ju tyckas lite orutinerat.)

hamre

Member
Hej.

Jag anser att MC Live bara kom och tog över (kapade) förra årets arrangemang "På 2 hjul" på Säve som då arrangerades av lokala handlare i Göteborg.

McRF kommer in i bilden, nästan dubblerar entréavgiften, lägger till avgift för MC-parkering (ja, jag vet att det är rabatterat för SMC-medlemmar) och VD:n Per Johansson svarar undvikande på mina mailfrågor ang. vad man får för entréavgiften.

Provköra hojar kan jag göra hos MC-handlarn vilken dag som helst likaväl som jag kan shoppa allehanda saker när jag så önskar och då utan att behöva betala 170:- för det.

Jag, och många av mina vänner, bojkottar MC Live Gbg -10 för att istället hoppas på ett bättre arrangemang nästa år.

(Att MC Live dessutom kommer in som "ny" arrangör och lägger sin aktivitet på en helg där både Bike i Trollhättan har sitt och som Svenska Mässan har sin motorshow kan ju tyckas lite orutinerat.)

Kan bara hålla med!

fbg

New member
Hej.

Jag är också benägen att hålla med dej , du vet pengar styr mycket :confused:

Maria Nordqvist

Super Moderator
Vi fick till en monter med bemanning tack vare SMC Väst och frivilliga krafter. Det tackar vi för.
Publiken var inte så stor som SMC hade förväntat sig. Några besöksiffror har vi inte sett ännu. SMC drog dock in en massa nya medlemmar, snackade kurser och resor och annat som hör MC-livet till. Övningar från grundkurs visades. De som provkörde hojar var mycket positiva, det fanns allt att testa. Vädret hade kunnat vara bättre men det kom inte en droppe regn även om det blåste en hel del.
Nu ser vi fram emot MC Live i Stockholm 30 april-2 maj!