Mc Live 2010

Redsrod

New member
Tänkte dela med mig av en del tongångar jag snappat upp: "Va, kostar det inträde?!, det står det inget om på hemsidan!"
Jag tittade och hittar heller inget om vad det kostar. Varken i annonser eller på hemsidan. Vad kan det bero på? Att man tar den diskussionen vid insläppet, när man i alla fall fått dit alla hojåkare?
Till sist hittade jag priser på en reklamlapp som förmodligen följde med Mc-folket. 170:- i inträde plus 20:- för att parkera hojen!!
Ehh...

Syster-Tysk

New member
Låter lite surt! Om handlarna vill ge oss reklam och sälja sina produkter, skall då vi då betala för detta??? Det ställer inte jag upp på!
Till vad går pengarna?

TMax500

Member
Visst, du har en poäng. Man vill kanske inte betala för att "utsättas" för marknadsföring. Samtidigt så kostar ett sådant arrangemang ett antal hundra tusen att dra runt. Så klart att arrangörerna vill försöka få täckt sina kostnader (och tjäna pengar, de driver ju företag). Jämför med den tidigare mc-mässan, På två hjul, den kostade ju också pengar att besöka.

Jag ser det som en kul grej, en hoj-happening, med massor av provkörningar, gott om folk, många sköna hojar på parkeringen, klubbar, tillbehör, osv. Får ta de 170 kronorna från mitt nöjeskonto.

jan-olovj

Active member
Låter lite surt! Om handlarna vill ge oss reklam och sälja sina produkter, skall då vi då betala för detta??? Det ställer inte jag upp på!
Till vad går pengarna?

Vi får alltid betala för reklamen, genom priset på produkten.
Sedan att det är inträde det är naturligt för de mesta som besöker handlar inget utan bara tittar. För oss som måste åka långt är många gånger lite svårt både beroende på väder och resan. Om man skall få chans att provköra så har vi bara hojarna att tillgå eftersom man endast bör göra det med rätt utrustning på
Jag anser nog att en mässa som är innomhus är bättre.

H

honda cbf 500

Guest
170 kr är ju inte mkt pengar i sig, men jag ser gärna att producenten och försäljarna tar hela smällen för marknadsförningen. Med andra ord ska det heller inte finnas ngn självrisk vid provkörning. Den tror jag i för sig att handlarna mest använder sig för att folk inte ska släppa alla hämningarna när de är ute och kör:D:p