mc live 2010 provkörning

H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Är det ngn som vet eller har hum om hur det kommer att gå till?

Får man bara köra några få meter med hojarna eller finns det någon bana som man kommer att få köra runt eller?

Hälsningar,

Amir

A-LiNe

Moderator
Det kommer att vara en bana som är mer än en kilometer, exakt längd på de två platserna återkommer vi om. Hjälm kommer att finnas att låna och försäkring och annat ska vara löst. Jag återkommer med mer detaljer i slutet på nästa vecka.

Hoppas att det var ett bra svar och att vi ses på MC live 2010! :)

H

honda cbf 500

Guest
Tack för ditt svar. Vi syns nog där. Det är bara hoppas att alla modeller som man vill provköra kommer också att finnas där!:p

// Amir

Det kommer att vara en bana som är mer än en kilometer, exakt längd på de två platserna återkommer vi om. Hjälm kommer att finnas att låna och försäkring och annat ska vara löst. Jag återkommer med mer detaljer i slutet på nästa vecka.

Ghost79

New member
En mil hade varit bättre men men... Man får väl nöja sig =)
Kommer samtliga modeller från programmen finnas för provkörning?
R1 mm ?

Zigge100

New member
Blir det liknande 2009 så blir det helt OK, banan kanske var i kortaste laget i Gbg men å andra sidan kunde man köra flera ggr. Tror jag testade 15 hojar och hade hur kul som helst.

H

honda cbf 500

Guest
Sviestad banan i Linköping har jag kört i samband med smc avrostningsdagar. Är det ngn som vet hur lång den banan är så att man har ngt att jmf med?

// Amir

DearHunter

New member

Låter ju jättekul. Det ska jag komma på, absolut. :)

Tar ni visitkort? :D

H

honda cbf 500

Guest
Det står på deras hemsida att alla mcleverantörer kommer att närva men jag kan inte se på deras lista att moto guzzi skall vara där.

Vore kul om Guzzi kunde också närvara, syns man inte så finns man inte heller.:D

// Amir

H

honda cbf 500

Guest
Det brukar väl vara 10 000 i självrisk vid provkörning vad jag vet. Själv tycker jag att det hela är lite märkligt. Man ska betala inträde och skriva under självrisk försäkran. Det borde ju vara tvärtom, vi som kunder ska inte ta några risker som helst. Det borde vara försäljarna som tar alla riskerna samt att bjuda fika för att vi gör oss besväret för att provköra deras produkter;)

// Amir

Hej!
Är det någon som vet om det är skyhöga självrisker på försäkringen?

Avarage

New member
Det brukar väl vara 10 000 i självrisk vid provkörning vad jag vet. Själv tycker jag att det hela är lite märkligt. Man ska betala inträde och skriva under självrisk försäkran. Det borde ju vara tvärtom, vi som kunder ska inte ta några risker som helst. Det borde vara försäljarna som tar alla riskerna samt att bjuda fika för att vi gör oss besväret för att provköra deras produkter;)

// Amir

Är beredd att hålla med dig speciellt med tanke på att provköra kan man göra hos handlarna utan att behöva betala 170kr i inträde och parkeringsavgift ovanpå det!

Men allt är inte nackdelar. Alla (eller åt minstånde nästan alla) är ju samlade på ett ställe så man slipper flänga runt vilket kostar både tid och pengar. Man har så att säga "allt under ett tak" handlare, klubbar mm. och den sociala biten är ju inte att förringa! Men 170 spänn i inträde...

// Niklas

H

honda cbf 500

Guest
Jag menar att även vid vanlig provkörning ska kunderna inte behöva ta något ansvar alls. Men jag tror att den där försäkran man skriver under är mest för att skrämma kunderna så att det tar lite lungt när de provkör hojen. Handlarna är väl medvetna om att tar de ut självrisk kan de få en avskräckade effekt på kunderna men jag känner till folk som har varit i tråkigheter när de har provkört bilar och det har blivit rättegång av det hela.

// Amir

Är beredd att hålla med dig speciellt med tanke på att provköra kan man göra hos handlarna utan att behöva betala 170kr i inträde och parkeringsavgift ovanpå det!

Men allt är inte nackdelar. Alla (eller åt minstånde nästan alla) är ju samlade på ett ställe så man slipper flänga runt vilket kostar både tid och pengar. Man har så att säga "allt under ett tak" handlare, klubbar mm. och den sociala biten är ju inte att förringa! Men 170 spänn i inträde...

// Niklas

DearHunter

New member

// Niklas

Hmmmm..... undrar hur många det är före i kön när man kommer dit ?
Stå och vänta i 30 min per provkörning blir kanske ingen höjdare.

Då är det nog bättre att ringa en handlare och boka provkörning i lugn och ro.
Hoppas att man slipper stå i kö till korvmojjen :rolleyes: