mc köp

saresa

New member
kommer här med en antagligen idiotfråga.Har för närvarande en yamaha 535.men känner mig lite osäker när jag kör den.Tycker den är så tung att hålla,har kollat runt men inte fastnat för nån.Är lite kort i rocken tyvärr och ingen atlet heller.Jag vill inte ha en hoj med en bensintank stor så jag inte räcker om eller fotpinnar högt upp på hjulet.kan nån vänlig själ tipsa mig,har dock hört alla roliga komentarer från familjen.Tackar på förhand,hej.

Maru

New member
kommer här med en antagligen idiotfråga.Har för närvarande en yamaha 535.men känner mig lite osäker när jag kör den.Tycker den är så tung att hålla,har kollat runt men inte fastnat för nån.Är lite kort i rocken tyvärr och ingen atlet heller.Jag vill inte ha en hoj med en bensintank stor så jag inte räcker om eller fotpinnar högt upp på hjulet.kan nån vänlig själ tipsa mig,har dock hört alla roliga komentarer från familjen.Tackar på förhand,hej.

Hej,

finns inga dumma frågor...bara dumma svar.

en glidare är ju inte byggd för att spara på vikten. Jag skulle rekommendera hojar i klass med Kawasaki er6n, suzuki gsr600 eller sv650. Sv:n är hög men det finns botemedel. Och du får en hoj som ligger på 160-165 kilo torrvikt vilket sparar dig 20 kilo i förhållande till viragon.

Kolla in http://www.mc-kompaniet.se/ under hög hoj? i vänster marginalen.

jan-olovj

Active member

En väsentligt lättare glidare är svårt att få tag i ev. Suzukis Savage 650 men den vibrerar ganska kraftigt. Vikten på din hoj är inte egentligen så farlig utan det gäller bara att få in rätt teknik när du skall resa upp den använd benen inte armarna, när du parkerar se till att planera aldrig köra ner hjulet i ett hål eller parkera så att du får backa uppåt. Träna så går det bra.

Jan-Olov