MC-kängor....

Sylvestris

New member
Jodå, nu har jag gjort det igen:rolleyes: . Letade kängor på nätet och hittade ett par som var helt ok, tror jag...Anledningen till den kommentaren är att jag "surfade vilse". Nu har jag letat överallt under några veckor och ger upp...Är det någon av er som har sett (och kommer ihåg :D) var man säljer mc-kängor, jag tror att de kallade dem för "amerikanska mc-polis kängor". De var minst 14-hål och jag har för mig att det också var ett spänne högst upp....

Håhåjaja, att man inte lär sig......Tacksam för hjälp!

Ha det så bra!/S
 

Esquire

New member
Hmm... Jag tror att jag känner igen det där. Men jag kan inte komma ihåg från vart.

Det blir lätt så om man är lite tankspridd och jagar grejjer planlöst på nätet. Man kan hitta vad man söker. Men när man sedan ska försöka hitta samma sak igen så har man glömt bort vart det var.

Jag kollade på http://www.garderoben.se/ för de brukar ha en hel del kängor. Dock hittade jag inte något som direkt stämde in på din beskrivning. De kängor de har verkar inte heller ha det skyddsvärde man kan förvänta sig av en stövel avsedd för mc-körning.
 

Sylvestris

New member
Hej...jo, det är minst sagt irriterande. Har kollat på garderobens kängor, de tyska kan ju vara ett alternativ men det är som du säger, inte samma skydd. Det var det som var så bra med de andra.....de var ju gjorda för mc-körning. Hittar jag inte på de här mc-kängorna så får det bli ett par vanliga igen....Ack ja...det är bara att surfa vidare....Tack för tipset!
 
Top