MC i Bussfil???

faga

New member
Hej

Kan någon förklara den sista meningen. ÄR det säkert att köra mc i bussfil eller inte :confused:? Läs nedan och fundera lite.

MC i bussfil
En privatperson har nyligen startat en namninsamling för rätt att köra motorcykel i fler bussfiler i Stockholm. Det är en fråga SMC försökt driva utan att lyckas. Namninsamlingen är ett bra initiativ som kan vara ett sätt att visa på önskemålen från motorcyklisterna. Kör man motorcykel eller moped klass I i en bussfil ökar synbarheten och därmed risken att krocka med ett annat fordon.

//Anders

Maria Nordqvist

Super Moderator
Det var sent på fredag eftermiddag när jag skrev detta. Nu är jag hemma och kan i lugn och ro avsluta det jag inte hann med på kontoret innan jag tar helg. JA, den sista meningen blev helt fel.
Jag har skrivit om och förtydligat. Hoppas du tycker den är mer tydlig.
Trevlig helg därute.

Chopperbyggarn

New member
Har nog bara kört i Stockholm två gånger i hela mitt liv..en gång på väg till Sofias 20 års jubileum med mc och en gång till mexikanska Konsulatet med bil...är helt ointresserad av vår huvudstad.

Trots detta har jag skrivit på namn insamlingen då det förhoppningsvis glädjer våra mc-vänner i den kungliga huvudstaden.:)

Mvh
Anders.J

Marie

Banned
Jag har inte heller någon åstundan att köra hoj till Lappland, men för att visa solidaritet med de mc-åkande samer som eventuellt kan finnas, så har jag också skrivit på.