Jag tycker det låter som mycket bra framtidsutsikter.
Hoppas bara det blir en nedladdningsbar pdf-version.
Lite motsägelsefullt nu, så är jag "lite" av den gamla konservativa stammen som tycker att det är bäst med en tidning som tryckt upplaga (jag har dessutom själv ett förflutet i dagstidningsbranschen, repro/foto/tryckeri/distribution), att hålla i handen så att säga, med en kopp kaffe eller en "cold one" på sidan om, däremot aldrig på sk...thuset.
Jag "prenumererar" nog på ett 15-20-tal tidningar/tidskrifter/magasin, inklusive dagstidningar och de medlemstidningar man får genom olika föreningar, och de flesta har idag nån form av webtidning/digital form som kan läsas på datorn, men tyvärr har många ofta bara en form av "flash"-version som bara kan läsas online.
Det är väl OK/acceptabelt på nåt sätt när jag sitter hemma med bredband och stor bildskärm.
MEN, jag reser som f..n i jobbet som sjöman, eller reser och reser, jag är i alla fall inte hemma och kan ta emot min post. Alltså, jag är borta hemifrån i veckor och ibland månader, inte bara nåra dar som vanliga människor som har landjobb.
Däremot så åker jag nuförtiden inte iväg nåra längre sträckor eller perioder utan min lilla dator, och jag har också i stort sett alltid tillgång till uppkoppling via eget modem, hotell eller på de båtar jag tjänstgör.
Däremot så råkar jag ofta ut för mycket dålig uppkoppling, hastighet osv där det då blir näst intill ogörligt att läsa en flashversion online som kanske dessutom visar ett uppslag med två sidor på en 10-tums skärm.
Det är här den nedladdningsbara pdf:n kommer in, har jag dålig uppkoppling kan jag ladda ner pdf:n under tiden jag gör nåt annat, käkar frukost, äter middag, står i duschen, hänger i nån bar, jobbar nåra timmar övertid etc, etc och sen läsa min tidning offline.
Jag har tyvärr än så länge bara hittat ett fåtal som uppfyller mina önskemål tex BMW-klubbens "Bumsen", Svensk Sjöfartstidning, en brittisk tidning som heter "The Observer" och nån till. Jag tror också att Dagens Nyheter har den möjligheten för prenumeranter.
Nästa steg är att ha/få möjlighet att välja bort den tryckta, med posten distribuerade tidningen.
Nu är jag inne i en process att förenkla, om inte mitt liv, så åtminstone min posthantering och där jag väljer att avsluta mina mellanhavanden med alla som inte kan erbjuda den här möjligheten, med nåra få undantag där jag inte vill avstå tidningen
.
Jag ber om ursäkt om jag drog iväg lite off-topic och blev lite väl personlig men jag ville förklara varför jag vill ha möjligheten och vill gärna ha igång en diskussion om pdf-tidningens blivande eller inte blivande.