MC-bana i trakterna av Skellefteå?

Ginnies

New member
Jag en vag minnesbild av att det har diskuterats på forumet om en blivande/existerande roadracingbana i närheten av Skellefteå. Vet någon på forumet om detta är ett rykte eller om det kanske rent av finns möjlighet till banåkning i närheten av Skellefteå?

/Ginnies

Galne Dansken

Administrator
Personal
Vi ha nyheten uppe några veckor senera än den länk jag la ovan, och i den finns det en riktning över denne IMPONERANDE anläggning..

Vett att det är lite bökigt att leta bland gamla nyheter, såsom webben är just nu. Det är ett nyhets arkiv på G under hösten, som allt tar ut just nu..

Och sen är det bara att gratta till banan uppe i Fällfors..

klys

New member
banan

MC-Folket åker faktiskt upp i slutet på nästa vecka för att provköra banan. Exakt hur den ser ut är jag inte riktigt säker på. Men jag lär väl få se det snart. Återkommer med rapport så fort som möjligt. Jag längtar:)

Ginnies

New member
MC-Folket åker faktiskt upp i slutet på nästa vecka för att provköra banan. Exakt hur den ser ut är jag inte riktigt säker på. Men jag lär väl få se det snart. Återkommer med rapport så fort som möjligt. Jag längtar:)

Hösten har kommit här uppe nu så kör försiktigt. Fästet lär inte vara det bästa. I dag var det +2 grader i Umeå. Lägg gärna upp lite bilder på samma gång, om du har möjlighet.

/Ginnies

klys

New member
banan

Tack! Jag tar det lugnt. Elving Solli är med och plåtar så det lär komma bilder också. Om han nu hinner med....:D

klys

New member
Missade visst

Förresten, tror det ligger bilder redan under SMC-Västerbottens sida.

New member
På BMW klubbens forum finns det också bilder från den förenklade SMC test Bkk kursen vi körde där 7/9 -08

Det byggs för fullt där just nu, och banorna ska bli klara till våren då vi kommer att köra Bkk där!

Ev blir det en midnattssolskurs med nattkörning helgen efter midsommar:cool:

HighfidelitY

New member
På BMW klubbens forum finns det också bilder från den förenklade SMC test Bkk kursen vi körde där 7/9 -08

Det byggs för fullt där just nu, och banorna ska bli klara till våren då vi kommer att köra Bkk där!

Ev blir det en midnattssolskurs med nattkörning helgen efter midsommar:cool:

Anmäler mig NU! :D Å om det skulle vara så att det är tidigt så kan du väl skriva ett inlägg så fort det går. Vill inte missa det!:eek: