Exaktamente!
Kamrater på SMC, en uppryckning anbefalles! Mycket snack och liten verkstad är verkligt i denna app som liknar cqrify som inget annat. Varmluft är det enda som levereras och sparkar man inte på er somnas det in. Jag börjar uppriktigt sagt ledsna på det eviga lovandet och uteblivna besked/leveranser/löften vad-som-helst.
Ok, vi sovar vidare i den varmluften :tummenupp
--
Skämt åt sidan. Jag kan tala om att inga är mera ledsen än jag och kollegor, så även producenten, över detta tidsmässiga övertramp - ang. lansering av en färdig SMC App.
Vi får tyvärr som ideell organisation nog att acceptera att den för ett år sedan uppskattade miljon, - som pris gissningen var på från etablerade app-producenter - Ganska enkelt inte sku vara realistisk för SMC. Vi fick till en lösning som matchade SMCs ekonomi, men inte på leverans. En primär del av appens betalning var att vi stöttade CQRIFY projektet, som även har höstat bra politisk värde av för SMC. Jag måste respektera leverantören, som uppfyller sitt lyfte om app leverans - Fast info som vi har fått om leverans löpande, har ganska enkelt inte hållits - varför vi inte har gett särskild mycket info - eftersom vi vill färdiga grejor först och inte släppa så mycket varm luft iväg!
Vi ska också vara ärliga och tala om att SMCs och kollega organisationer, som ska vara med i appen, har varit en försenade faktor - eftersom vi har ändrat vid flera tillfällen i krav spec´en på appen.
Status idag är som så att:
SMC Appen f. Android som finns
här, sedan hösten, fick senaste uppdatering drygt en vecka sedan. Som läget är just nu, om inte det är MC politik som stör oss ytterligare till veckan - bör vi få in det vred av korrigerade ikoner som kom från design byrån i förmiddags, samt en "disclaimer" - hittar vi inga ytterligare fel som kan ta tid - Blir denna update version 1.0 för Android.
Läser man på feed-back på länken ovan, är det baserat på att skärmbilden inte var anpassat små Android displays, vilket gav o-logik i inlogningen. Detta är korrigerat, sedan februari.
iPhone versionen, kodas numera vid en annan producent som tillsvidare har varit väldig bra, och raska. Att den inte kom i februari - som jag tror jag har nämnd nånstans tidigare - beror bl. a på att Holland kom med nya ändringar som var vettiga - fast det medförde lite bökiga databas korrektioner också. SMC vill ha sista ordet runt appen, varför vi (oftast jag) är med att godkänna väsentliga ändringar. Jag har en ganska aggressiv kalender, vart MC politik och SMCs reguljäre verksamhet alltid kommer först. Igen, vi är en ideell organisation som inte har ett vanligt affärsdrivande bolags vanliga resurser runt personal och ekonomi.
Bilden jag har bifogat, visar att iPhone versionen kommer ha ett annorlunda gränssnitt, som vi tycker är bättra och mera modernt. Vi som tester på denna är mycket nöjda.
OM vi inte hittar strul i teknikaliteten i helgens update, har vi endast cirka samma justeringar kvar som i Android - och en påsk på tvären!
View attachment 5584
Att vi får en version 1.0 - kommer inte bli samma sak som vi appen har är definitiv. Nya idéer och önskemål mottas med öppen hand, och utveckling kommer fortsätta. Efter påsk flyttas projektet in hos en större etablerat producent, och en ganska stort team sätts in.
Jag hoppas verkligen att vi inom kort - kan tala om att nu är apparna klara..
Nu är det förberedelse av helgens möte med alla SMCs Distrikts ordförande