Material till MC körkort och teori?

RMac

New member
Hej, nu efter ett helt år i sverige med amerikanskt MC körkort måste jag köra upp i sverige, både praktisk uppkörning och teori. Jag har svenskt B körkort redan så min fråga gäller material att studera inför just MC teoriprovet. Jag funderar på CD:ar ifrån antingen Bonniers eller Trafiksolan TEO men svårt att veta vilken som är mest relevant för just MC? Jag antar att vägverket har olika teoriprov för bil och MC? Jag skulle uppskatta lite råd med studiematerial...
 

rednax

New member
det finns några ställen på nätet där man kan skriva teoriprov och få dem rättade. Bra övning. Jag tror att aftonbladet eller möjligen Expressen hade detta förut...
 

rednax

New member
för min del betalade jag aldrig för de program jag hittade. Fördelen var att man fick svaren rättade direkt och på det sättet hittade sina "svaga punkter". Körde några kvällen innan innan provet och sedan gick det som på räls..:)
 

Ballhead

New member
Jag tror nog att det bästa är att skaffa teoriboken och sedan kanske komplettera med cd frågor. Så gör jag iaf med dom jag handleder.
 

RMac

New member
Tack för svaren. STR teoribok, vägskyltar, MC boken nu beställt. Väntar på körkortstillstånd. När jag får det och har bokat tid för teoriprovet så börjar pluggandet. Jag har kört MC i många år men tyvärr fick MC körkortet från fel land tydligen :) Det kanske blir roligt att plugga och övningsköra igen...
 

Vild Lasse

New member
Lycka till!

Tack för svaren. STR teoribok, vägskyltar, MC boken nu beställt. Väntar på körkortstillstånd. När jag får det och har bokat tid för teoriprovet så börjar pluggandet. Jag har kört MC i många år men tyvärr fick MC körkortet från fel land tydligen :) Det kanske blir roligt att plugga och övningsköra igen...

Synd att jag såg detta för sent !

Har en MC bok över (från förra sommaren) som du kunde fått !

Dock lycka till med körkortet och se det som en möjlighet till öva lite mer och kanske lär du dig något nytt !

/Vild Lasse
 

Leif H..oj

New member
........Har en MC bok över (från förra sommaren) som du kunde fått .........
/Vild Lasse


HADE EN MC-BOK heter det väl nu för jag har vart i kontakt med snälla Lasse som skickar den norrut för att dottern ska kunna lära sig bli mc-tjej.

TACK FÖR ATT FORUMET FINNS FÖR SNÄLLA MÄNNISKOR!

- Leif
 
Top