Massor av kurser i Linköping JULI-2007

HW

New member
[FONT=Arial, Helvetica]Under Juli månad hålls en lång rad kurser av olika karaktär och jag vill här informera dig om dom och dina möjliheter att vara med.

6: Juli SMC Sporthojskurs steg 1-4 ( Endast inregistrerade fordon, alla försäkringsbolag står bakom)
7: Juli SMC Sporthojskurs steg 1-4 ( Endast inregistrerade fordon, alla försäkringsbolag står bakom) (lite ont om platser)
8: Juli LMS Sporthojskurs steg 1-4 ( Endast inregistrerade fordon, alla försäkringsbolag står bakom)
20: Juli SMC Sporthojskurs ENDAST steg 4 ( Både inregistrerade fordon och en licensgrupp. Detta är vad som tidigare kallats ”åka-fortare-kurs” då vi fokuserat mer på hur man ökar hastigheten och marginalerna på bana och inte reflekterar lika mycket tillbaka till trafiken. Detta är en kurs för dig som redan kan köra hoj men som vill bli ännu bättre på det.
Det finns en separat grupp för tjejer. Se länk: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=156197
Och en tråd för övriga: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3029555
21:e Juli LMS Sporthojskurs steg 1-4 ( Endast inregistrerade fordon, alla försäkringsbolag står bakom)

Kolla trådarna, anmälan sker på http://kurser.svmc.se/shk/

Maila eller skriv i forumen så svarar jag så fort jag kan.
[/FONT]
 

Xyron

New member
Jag och en kompis har tänkt komma ner och köra era kurser 20,21,22a Juli. Det tråkiga är att det börjar med specialkursen, sedan sporthojskursen och avslutningsvis med bkk (skulle varit tvärtom..). Då jag har gått steg 1 och en del av steg 2 sedan tidigare och även kört en bunt bandagar så går det nog bra att hoppa på steg 4.
Men det jag tänkte mest på var för kompisens skull, han har kört ca 6-7 bandagar men inga av era steg 1-2-3-4 kurser. Är det okej att anmäla sig och köra iaf(tänker främst på steg 4 kursen), kan han få komma och köra bara för att få bantid eller om det går att lösa på annat lämpligt sätt?

Mvh // Tommy
 

HW

New member
Jag och en kompis har tänkt komma ner och köra era kurser 20,21,22a Juli. Det tråkiga är att det börjar med specialkursen, sedan sporthojskursen och avslutningsvis med bkk (skulle varit tvärtom..). Då jag har gått steg 1 och en del av steg 2 sedan tidigare och även kört en bunt bandagar så går det nog bra att hoppa på steg 4.
Men det jag tänkte mest på var för kompisens skull, han har kört ca 6-7 bandagar men inga av era steg 1-2-3-4 kurser. Är det okej att anmäla sig och köra iaf(tänker främst på steg 4 kursen), kan han få komma och köra bara för att få bantid eller om det går att lösa på annat lämpligt sätt?

Mvh // Tommy

Känner han sig bekväm i "snabba" gruppen på en normal bandag så skall det inte vara något problem.

/HW
 

ptre

New member
Bkk 22/7

Hej,

Jag har anmält mig till BKK-kursen 22/7 i Linköping och har litet frågor.

När ska jag vara där? Kommer det hem mer info hem till mig än det som står på hemsidan? Hur vet jag att jag har blivit antagen?

Som sagt, jag har anmält mig och betalat, men sen vet jag inget mer. Det vore kul med litet mer info.

Mvh,

//Peter
 

-Chrille-

New member
Hej,

Jag har anmält mig till BKK-kursen 22/7 i Linköping och har litet frågor.

När ska jag vara där? Kommer det hem mer info hem till mig än det som står på hemsidan? Hur vet jag att jag har blivit antagen?

Som sagt, jag har anmält mig och betalat, men sen vet jag inget mer. Det vore kul med litet mer info.

Mvh,

//Peter

Halloj Peter!

Trevligt att du har anmält dig till den 22:a! :)
Om du har anmält dig och betalt, kan du räkna med att åka.
(det finns faktiskt några platser kvar...)
Bokningsbekräftelsen skickas annars ut från SMC Riks, och detaljerna med tider läggs ut på nätet i början på veckan.

Väl mött!
MVH // Chrille
 

Piggelin69

New member
Inte heller fått någon information kring den 22:a

Jag har också anmält mig till BKK-kursen 22/7 i Linköping och betalt samt fått bekräftelse på mail men ingen information om när och hur.

När ska jag vara där? Kommer det hem mer info hem till mig än det som står på hemsidan?

Mvh,

//J
 

-Chrille-

New member
info Bkk 22/7

Välkomna till er som har bokat BKK 22/7, här kommer lite mer info.

Inskrivning och besiktning mellan 07.00 och 08.00
Mc-kläder krävs samt att ryggskydd rekomenderas, även dessa besiktigas.
Du skall även ha med körkort för den hoj du kör!
På Bkk och Shk så krävs det att du har minst en trafikförsäkring på din hoj!
Hojen skall var lite tystare än vad besiktningen säger dvs det är max 98db på banan!

Lunch och fika i form av kaffe, läsk, vatten, tilltugg ingår!
Det är även bra att vara/komma utvilad, då det kommer att bli en del åkande i stålande sol...:)

Riskmedvetenhet och försäkrningsinformation ingår, ett krav för dig som vill teckna SMC-försäkringen!

Vi ses till helgen! ;)

MVH / Chrille
 

Piggelin69

New member
Välkomna till er som har bokat BKK 22/7, här kommer lite mer info.

Inskrivning och besiktning mellan 07.00 och 08.00
Mc-kläder krävs samt att ryggskydd rekomenderas, även dessa besiktigas.
Du skall även ha med körkort för den hoj du kör!
På Bkk och Shk så krävs det att du har minst en trafikförsäkring på din hoj!
Hojen skall var lite tystare än vad besiktningen säger dvs det är max 98db på banan!

Lunch och fika i form av kaffe, läsk, vatten, tilltugg ingår!
Det är även bra att vara/komma utvilad, då det kommer att bli en del åkande i stålande sol...:)

Riskmedvetenhet och försäkrningsinformation ingår, ett krav för dig som vill teckna SMC-försäkringen!

Vi ses till helgen! ;)

MVH / Chrille

Tack för informationen!

Vi ses! ;)

Mvh /J
 
Top