Maria blir Director i FEMA

Chopperbyggarn

New member
Läste att Maria blir Director i FEMA. Grattis Maria!
Vad innebär detta mer konkret?
Kan dettta ge SMC större chans att göra sin röst hörd på Europa nivå?
I vilka frågor skiljer sig SMC gentemot övriga europeiska motorcykelorganisationer?
Jag har fått intrycket av att Maria jobbar mycket hängivet och engagerat med remisser och andra frågor mot våra svenska myndigheter, kommer det att finnas tid över till detta nu eller blir det någon annan som helt eller delvis kommer att sköta dessa viktiga arbeten i fortsättningen?

Anders.J
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Tack för de fina orden Anders. FEMAs årsmöte beslutade att lägga ner den tidigare styrelseformen där stora organisationer med automatik hade en plats i styret vilket ledde till en stor grupp. Nu utses fyra personer + presidenten att leda arbetet vid varje årsmöte.
Det är helt nytt och därför kan jag inte säga mer än att alla organisationer var överens om en förändring och tror på detta.
För min personliga del kommer jag att fortsätta med det politiska arbetet i Sverige och EU, precis som tidigare. Hoppas få tid över i och med att SMC anställt Agneta som tagit över det arbete jag haft med PR och marknadsföring.
 

DearHunter

New member
Jamensedär

Utmärkt!

Grattis Maria och SMC. :)

Jag hoppas att vi kan få lite mer tryck på trafikverket och våra politiker genom en samlad argumentation med förankring hos bland annat EUs MC organisationer.

SMC syns - i trafiken och politiken! ;)
 

Monica

New member
Jag skulle vilja gratulera FEMA i första hand :) för att de får tillgång till någon som är så påläst och engagerad som Maria :D

Grattis Maria till erkännelsen, behövs ju lite kvinnlig "touch" :D i gubbvärlden:D
 

DearHunter

New member
Jag skulle vilja gratulera FEMA i första hand :) för att de får tillgång till någon som är så påläst och engagerad som Maria :D

Grattis Maria till erkännelsen, behövs ju lite kvinnlig "touch" :D i gubbvärlden:D

Vaddå gubbvärlden??
Utan gubbarna så skulle ni tanter ha det asatråkigt :D

Grattis Maria och återkom gärna med info hur arbetet fortskrider och kanske fråga det här fina forumets samlade och outsinliga kunskapsbank om förslag på vad man kanske bör ta upp?
Men ni kanske redan har en fullspikad agenda....:)
 

Avarage

New member
Jo men det här förtjänar ju uppmärksamhet! Ett stort GRATTIS Marie och lycka till!

Mvh!
// Niklas
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Tack för alla synpunkter. Självklart är detta Forum en ständig källa till inspiration och eftertanke. Jag får mycket input här i olika frågor.
Viktigt att veta är dock att Board of Directors är styrelse för hela FEMA. Ingen representerar sitt land eller sin organisation utan arbetar med FEMA:s bästa som mål.
 
Top