Mappning av Suzuki DL 1000 V-Strom

hans p

New member
Hej
Jag har monterat slipon på min Suzuki DL1000 V-Strom - 04 och den går inte rent på mellanregistret 2000-3800 rpm. Jag undrar det finns någon inom rimligt avstånd 20-30 mil / jag är Kalixbo / som kan mappa om originalboxen.

/ hans p
 

Esquire

New member
Hej
Jag har monterat slipon på min Suzuki DL1000 V-Strom - 04 och den går inte rent på mellanregistret 2000-3800 rpm. Jag undrar det finns någon inom rimligt avstånd 20-30 mil / jag är Kalixbo / som kan mappa om originalboxen.

/ hans p
Originalboxen vetesjutton om det går att göra något åt. Men jag ska inte svära på det eftersom jag inte har några erfarenheter av DL1000. Antagligen så blir du tvungen att skaffa en Power Commander.

2782.jpg

Kostar ca 3600kr. Då finns det mappar att ladda ner på nätet som fungerar hyfsat om man har tur. Men för bästa resultat så bör den även bänkköras.

Installationsinstruktion:
http://motospeed.se/files/pdf/I311-411.pdf
 

Sukiyaki

New member
Kolla med Suzuki åf i första hand, det har skickats ut servicebrev om ommappning. DL1000 är snålt ställd även med originalburkar... Jag har Leovinci SBK på min ´06:a och den är ommappad med Youshimura dator +5% på låg och mellanregister. Hade GPR på en ´03:a före, +10% låg och +5% mellanregister. Finns även ett bra V-Strom forum (på engelska dock) www.vstrom.info
 
Top