mailadress

tabman

New member
På inbet.kortet samt i tidningen MC-folket uppmanas man att anmäla e-postadress Vilket jag då fyllde i o skickade men då kommer det upp en ruta som säger ogiltig e-postadress ? Vad som menas med det har jag ej fått något svar på min fråga till kansliet

medlem 265708
 

svehwa

New member
:rolleyes: Ja har du skrivit telia.cöm så är det inte så konstigt att det inte fungerar! Ska ju inte vara ett Ö utan ett O i com, alltså telia.com.
Försök nu får du se att det fungerar.:) Mvh Sven
 
Last edited:

tabman

New member
Nej du sven så enkelt var det inte

Så enkelt var det ej men visst hade jag halkat på tangenterna här ovan
tack för iakttagelsen

Däremot hade jag skrivit rätt på anmälan tidigare
 

tabman

New member
Ang.Mailadress

Ok att adressen är udda.Men don efter person sägs det ju.

Jag har havt denna adress i mer än tio år o den är godkänd av Telia

Så kontentan blir väl då:
Att eftersom min e-postadress inte platsar i SMC så gör jag förstås inte det heller därmed åker inbetalningskortet i brännbara sopor

(vicken tur att internät inbet inte funkade i måndags då jag var på g. att betala)

Tack för mig medl.265708
 

Swedie

Administrator
Personal
Ok att adressen är udda.Men don efter person sägs det ju.

Jag har havt denna adress i mer än tio år o den är godkänd av Telia

Så kontentan blir väl då:
Att eftersom min e-postadress inte platsar i SMC så gör jag förstås inte det heller därmed åker inbetalningskortet i brännbara sopor

(vicken tur att internät inbet inte funkade i måndags då jag var på g. att betala)

Tack för mig medl.265708
Ursäkta mig om du tog vad jag sa fel.

Jag menade inget illa, det vara bara en stilla undran om du råkade ha en annan adress du kan använda. Får som sagt ursäkta om vad jag skrev kunde tas på något annat sätt.

Du kan lägga in din epostadress nu. Det ska fungera nu.
 

Esquire

New member
Ok att adressen är udda.Men don efter person sägs det ju.

Jag har havt denna adress i mer än tio år o den är godkänd av Telia

Så kontentan blir väl då:
Att eftersom min e-postadress inte platsar i SMC så gör jag förstås inte det heller därmed åker inbetalningskortet i brännbara sopor

(vicken tur att internät inbet inte funkade i måndags då jag var på g. att betala)

Tack för mig medl.265708
Vad du blev grinig då? :confused:

Det konstiga med adressen är att det ligger ett bindestreck innan @ och inte ett alfanumeriskt tecken (a-z eller 0-9). Det är inte alls särskilt vanligt att det ser ut på det viset och det kan finnas en skyddsfunktion inbyggd i funktionen för att lägga in mailadresser som gör att den filtrerar bort avvikande adresser för att inte riskera att få in sånt som inte hör hemma där.

Det kanske även finns funktioner som skulle ha filtrerat bort om man hade glömt bort de sista bokstäverna (som "pelle@hotmail" utan att skriva ".com" på slutet). Eller om man glömt att sätta något innan @ (t.ex. om ovan nämnde Pelle glömt bort att skriva sitt namn i adressen och bara skrivit "@hotmail.com"). Eller om man hade inlett adressen med ett tecken som inte är vanligt i det sammanhanget (om Pelle skulle ha råkat få in en punkt som inte skulle vara där i början av adressen ".pelle@hotmail.com"). Eller om man hade missat att skriva ett @ i adressen (som om Pelle bara skrivit "pellehotmail.com"). Eller...

Det finns säkert många fler exempel också, men en sån här filtreringsfunktion fungerar oftast bra i sammanhanget. Att man som nu anger sitt medlemsnummer då man fyller i mailadressen och att adressen sedan passerar några rader programkod som avgör om adressen ser "riktig" ut gör att man slipper skicka ut ett automatiskt mail om att man ska klicka på en länk om mailet har kommit till rätt adress. Nu så var det bara det att din adress var lite exotisk så den blev av misstag utsorterad.
 

lime

Skriver inte
"Felet" med epost-adressen är ett (numera känt) fel som ligger i den underliggande programvaran. Har nyss verifierat att den epostadressformatkontroll som används inte stämmer överens med den specifikation som finns (RFC 2822 för den som är intresserad).

Tillverkaren av det underliggande systemet är underrättad. Hoppas att tabman inte hoppar av SMC bara för att en programmerare gjort bort sig. Det ligger liksom utanför SMC's kontroll.
 
Top