Mästerdäckaren

erli

New member
Snyggt filmat och snyggt jobbat av Kjell. Det såg så fint ut att jag lust att gå ut i garaget och byta däck på hojen.
 

Hampe

Skriver massor!
Men helvete vilket gullande med slang och fälgband!
Som en reklamfilm för varför det skall kosta femhundra spänn att byta däck...

Okay okay - underbart att se någon som fortfarande kan hantverket och bryr sig - men sådant får man hålla på med hemma!
Släng in en ny slang och skicka med den gamla med kunden hem som han kan göra om till reservslang om han orkar och gitter. Det är fler kunder som väntar utanför!

Lägger du på ett Trailmax efter att ha kört slut på ett...? Really?

40 gram + ekervikter? Fälgen eller däcket som är boven? Inte läge att rotera 180 grader för att se om man kan komma undan med mindre...?
När man nu har så förbannat mycket tid på sig, menar jag. Tappar man så mycket klistervikter ute på resa blir det jobbigt innan man får chans att balansera om.


Slutligen:
Inte så stiligt med en KTM som erbjuds med falska papper i utkanten av bilden...






Hampe
 
Last edited:

Hampe

Skriver massor!
Aha!
Jag var onödigt otrevlig alltså - jag förstår.

Sorry, det var dumt att pissa på din parad, men jag hör till dom som blir alldeles taggarna utåt när folk skall försöka nasa hojar med tveksam identitet.
...eller säja lösa papper - eller rent av både och på samma gång.
Hade du klippt bort den delen istället för stycket där han skall lirka igenom ventilen så hade allt varit peaches and cream för mig.
Mina knogar har alltid undrat hur riktiga däcksmänniskor löser det.


Peace out

Hampe
 

Hojkul!

New member
Hampe
Efter dina inlägg om både det ena och det andra som enbart visar hur kasst det är med trafiksäkerhet och annat "skit" runt landets vägar, FÖRSTÅR jag din frustration väldigt väl! Att du fortsatte i samma anda och det spillde över lite på Kjell´s affisch har vi överseende med :)
Jag håller med dig om att det ser "nååågot taffligt" ut med affischen...

I övrigt kan jag enbart hålla med de föregående skrivarna i denna tråd; Kjell Sveholm är en riktigt nice snubbe som verkligen ställer upp (ofta med kort varsel) om det är något som man behöver få åtgärdat och som har med hoj/däck/fälg/slang etc. att göra!
Jag var själv kund hos Kjell för någon månad sedan med ett "delikat problem"; dubbla hål i slanglöst däck, efter ett par dåliga reparationsförsök, dels av en lokal privat-däckare samt av mig själv (japp, jag erkänner att min vilja att själv försöka reparera hålet misslyckades).
Kjell gjorde ett riktigt bra arbete och monterade en slang i däcket och allt blev som det ska vara :D

Och till sist - JA, det är prisvärt arbete som Kjell utför (dvs. kostar inte "skjortan").
 
Förra sommaren behövde jag montera däck på en kolfiberfälg, något som jag
inte ville göra själv, så jag åkte till Wheeler Dealer. Däcket hade jag redan.

Jag vill minnas att Kjell tog 200:- för att montera och balansera ett löst däck.

Det tycker jag är rimligt särskilt med tanke på hur noggrann han är.

En mycket trevlig man!

/Ingvar
 

Bob Sweden

New member
*klipp*
Jag blir bara så trött på de töntar som aldrig gör något positivt för oss MC-åkare, som alltid klagar och gnäller på allt utan att ha kraft och initiativ för att göra något konstruktivt.

Visst var väl en del kommentarer lite onödigt magsura, det kan jag väl ge dig rätt i.
Men åtminstone en kommentator har backat, gott så.

Onm vi nu ska tala om hur man bidrar positivt till MC-kollektivet;
Hur känner du själv att du bidragit i t.ex. de högst konstruktiva trådarna om trafiksäkerhet?
 
Last edited:

Galne Dansken

Administrator
Personal
Lugn i kyrkan, kompisar..
Det är fortfarande MC säsong, så ta ett trevligt sväng till helgen..

(det är först i slutet på februari att stämningen, kan bli lite taggad!!)
 
Jag hoppas/vill uppmana till att du vidarebefordrar hat och hot-mailen till någon
moderator/administratör så att vi kan befria forumet från personer som beter sig
på det sättet.

/Ingvar
 

Hampe

Skriver massor!
Ni får gärna säga du till mig:
det lär vara jag som är grund till detta:

"Tönt" = Check!

"istället för att de själv utför något positiv." = That's me!

"rättshaverister" = Jag känner själv hur jag jag balanserar på gränsen när jag snubblar över något som engagerar mig. Jag tycker jag balanserar på gränsen. Andra tycker kanske annorlunda...

"tangentbordsdiarré!" = så sant som det är sagt

"onödigt magsura" = absolut!

Mycket kan man anklaga mig för, och det mesta är rätt och riktigt - men jag kollade i vart fall på filmen.
Rent av mer än vad du själv gjorde, Skribenten...?



Som sagt - jag hade kunnat hålla käft eller formulera mig annorlunda. Jag beklagar att du känner dig illa behandlad, men så mycket kan sägas att har du fått motta hot- och hatmail för en harmlös filmsnutt så är det jäkligt illa.

Själv har jag genom åren fått mer än nog av den varan för mina skriverier i en del ämnen, men jag har aldrig någonsin tagit ner en post eller ändrat i det jag skrivet för att det skall passa någon annan - å har jag haft fel i något så får det stå kvar med en liten kommentar eller ursäkt vid sidan av. Hålla på och tjafsa i PM eller nosa reda på någon emailadress för att hetsa där är bara så B-aktigt. Håller inte argumenten att posta i allas åsyn så håller dom inte alls. Universal law.

Jag tycker inte du skall vika ner dig så enkelt - är det fler som har stört sig på den skumma hojen som bjuds ut till försäljning så editera bort just den biten och släng upp resten igen.




Hampe
 

Hampe

Skriver massor!
Lugn i kyrkan, kompisar..
Det är fortfarande MC säsong, så ta ett trevligt sväng till helgen..

(det är först i slutet på februari att stämningen, kan bli lite taggad!!)

Nej nej nej - sista helgen i februari är det Primustreff i Norge:


gatan.jpg



Sidovagn eller solohoj - inga problem.


primus.jpg




Hur många svenskar bli vi i år?




Jesper - du åker också HD nu?

Inga problem!

rimg0159p.jpg


Du hittar kompisar där med.







Hampe
 
Ni får gärna säga du till mig:
det lär vara jag som är grund till detta:

---- SNIP ----

Hålla på och tjafsa i PM eller nosa reda på någon emailadress för att hetsa där är bara så B-aktigt. Håller inte argumenten att posta i allas åsyn så håller dom inte alls. Universal law.

---- SNIP ----


Hampe

Jag anklagar inte någon utpekad person; Jag har inte varit inblandad i kommunikationen
så har har inte fog för att anklaga någon för något.

Av vad som har sagts både från dig och Skribenten så tycker jag inte att det
verkar vara dej som det gäller; Skribenten säger att han fått hat och hot-mail
och du säger att du inte har gjort det så då måste det vara någon annan.

Jag tycker inte att hat och hot är acceptabelt så de mail/PM som
Skribenten fått bör vidarebefordras till Forumets ledning så att den som gjort
det får en varning eller stängs av.

Med vänlig hälsning,
Ingvar
 

Hojkul!

New member
Skribenten!
Kom igen - lägg upp filmen igen, fast något redigerad. Det fixar du!
Gör det, om inte för andras skull så i vilket fall för Kjell´s skull - som är en riktigt bra kille och alltid gör ett noggrant arbete för sina kunder :victorious:
 
Top