Mälaren runt 2012 (bilder och berättelser)

iceaway

New member
Tänkte starta en ny tråd där man kan lägga ut bilder och berättelser från årets upplaga av mälaren runt. Jag körde för första gången, och min sambo följde med bakpå. Otroligt att se så mycket hojar på en och samma dag. Ibland kändes det som att man hade hamnat mitt i rusningstrafiken, fast på en lördag, och med bara motorcyklar i trafiken. Roligt att se så många människor längs vägarna som hade samlats för att titta på och vinka och komma med glada uppmaningar.

Tyvärr hade det för dagen nyinstallerade intercomsystemet inte världens bästa position i hjälmen, så både jag och passageraren hade rejält ont i öronen när turen var slut.

Vi lyckades komma med på bild:
DSC_10919.jpg


Fler bilder (massor!) från samma fotograf finns här.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Stort tack till "conseal" som lägger upp så mycket bra bilder, från årets event..

Länk

Tycker själv att Mälaren Runt är en höjdare - Så mycket MCs, och av alla fina "specialare" kan man använda flera veckor bara att kolla dessa rariterer..

Att så mycket hojer, samsas och kör lugnt - mestadels utan omkörningar, är jag djupt imponerat av - Kör man Mälaren Runt på den officiella rutt, kör man i det tempo som råder.
Alla åskådare som finns vid vägen, barn och idrottsklubbar som säljer läsk och bullar - är en stor del av nöjet och gemenskapen.
Trött blir man i ansiktet av att skratta och vifta med armen till alla, som vinkar när man kommer rullande.

Själv så jag inga poliser, och jag imponeras av att ett så stort årligt arrangemang, har uppnått så stor tillit att vi får sköta allt själv.. Vi brukar inte ha olyckor - men, med så mycket hojar ute, är det inljysande att det hända incidenter.

Jag åkte hela rutten och var till avslutningen hos MCE - Mycket trevlig tillställning.
Och eftersom jag ju är ungdom, blev det mitt första besök på Struls fest - och det var inte sista gång! Kanonstämning ala HojX, alla var glada och festade med varandra och massor av MC snack - just så som det ska vara, och god mat och försfriskningar till mycket knutte vänliga priser.. Jag finns där nästa år..

Jag tror på att Målaren Runt är det största MC event i NorrEuropa och det är här vi visar motorcyklismen på bästa sätt.

Trots att körningen/eventet, inte är styrd i detailj med anmälan och allt - som inga vill ha, är massor av timmar och jobb som läggs nerr. Vi behöver altid lite hjälp här och där - så har lust att hjälpa några timmar under nästa år - hör av dig till kansliet..

Och tack för senast :)
 

Chopperbyggarn

New member
Underbara o inspirerande bilder!!! Tack tack!!

Härligt att se att även nästan bortglömda -70-80 tals hojar fortfarande både vårdas och körs ... för att inte tala om alla olika stilar på förare o passagerare:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Anders.J
 

påK-en

New member
Många fina bilder!
Intressant att kolla klädseln - väldigt många räknar tydligen inte med risken att fara i backen! (Den finns bevisligen).
Öppen hjälm, inga handskar, handskar med avklippta fingrar, högklackat, gympadojor, vanliga byxor, vanlig tunn jacka osv.
Hoppas att de som var med om krascher hade riktig skyddsutrustning.
 

iceaway

New member
Många fina bilder!
Intressant att kolla klädseln - väldigt många räknar tydligen inte med risken att fara i backen! (Den finns bevisligen).
Öppen hjälm, inga handskar, handskar med avklippta fingrar, högklackat, gympadojor, vanliga byxor, vanlig tunn jacka osv.
Hoppas att de som var med om krascher hade riktig skyddsutrustning.

Jag reflekterade också över detta. Och det var ju inte bara de yngre åkarna som skippade utrustningen, såg flera äldre herrar i chinos, loafers och piké susandes omkring.
 

Jumbo

New member
Vilken härlig bildserie! Tog dagar att titta igenom. Jag säger inget om att några inte har handskar på sig eller lämnar en glipa mellan jeans o sneaker. Tycker bara det är skönt att det finns svenskar som slappnar av lite, går mot röd gubbe, knarkar lite eller lämnar lampan tänd ibland när de lämnar rummet.
 
Top