Mälaren runt -09

Hoztic

New member
Tja!

Imorse upptäckte jag att det var Mälaren runt idag, så jag snabbladdade batteriet, tömde minneskorten efter semestern och for ut för att fota lite.

Nåväl, det går inte att fota alla hojar, men det är ett gott urval av alla som åkte ner till Södertälje i alla fall, både custom, sporthojar och allt däremellan!

Här är några smakprov, några hundra till finns på www.hoztic.se!

IMG_2667.jpg


IMG_2717.jpg


IMG_2742.jpg


IMG_2793.jpg


IMG_2764.jpg


IMG_2350.jpg
 

Bo Westermark

New member
Hoztic fixade bilder och skrev:

Imorse upptäckte jag att det var Mälaren runt idag, så jag snabbladdade batteriet, tömde minneskorten efter semestern och for ut för att fota lite.

Undra om det varit fler deltagare något år?
Publikt var det definitivt det största!

TACK FÖR BILDERNA
 
Last edited:

adrian_vg

New member
Nåväl, det går inte att fota alla hojar, men det är ett gott urval av alla som åkte ner till Södertälje i alla fall, både custom, sporthojar och allt däremellan!

Här är några smakprov, några hundra till finns på www.hoztic.se!

Tack för bilderna, även om du missade mig. ;-)

De som du ev missade kanske finns på http://conseal.ath.cx/gallery2/main.php?g2_itemId=68571. 1249 bilder in alles. :)

Fotograf var Conseal på vfr-forum.se och sporthoj.com.

HTH.
 

SGM

Moderator
SMC värvade hela 224 nya medlemmar idag på Smedernas IP i Eskilstuna.
Otroligt trevlig dag!

Kul!

...men jag reagerade snett faktiskt, samma visa som förra året, man erbjuder gratis medlemsskap...

Det handlar om principen, nog för att jag fått valuta för mitt medlemsskap under de två åren man varit med, och pengarna är en pink i havet...

Men det är samma känsla man får när bredbandbolaget lockar nya kunder med smaskiga erbjudanden, gratis 3G-nät till semesterresan, etc - man är inte värst mån om de redan befintliga "kunderna".

Det ger en besk eftersmak helt enkelt.

/J
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Jag kan förstå att den som betalt in avgiften för några veckor sedan känner sig lurad. Samtidigt är detta den absolut mest lyckade värvningskampanj SMC genomfört. 54 % av samtliga som fick provköra gratis 2008 betalade sin faktura före 31 januari 2009.

Därför har vi kört detta även i år och erbjudit nya körkortstagare i STR fritt medlemsskap sedan man tagit körkortet, samt vid MC-dagarna i Gränsö och Mälaren Runt.
 

adrian_vg

New member
Jag kan förstå att den som betalt in avgiften för några veckor sedan känner sig lurad. Samtidigt är detta den absolut mest lyckade värvningskampanj SMC genomfört. 54 % av samtliga som fick provköra gratis 2008 betalade sin faktura före 31 januari 2009.

Därför har vi kört detta även i år och erbjudit nya körkortstagare i STR fritt medlemsskap sedan man tagit körkortet, samt vid MC-dagarna i Gränsö och Mälaren Runt.

Ju fler vi är desto bättre. Spelar ingen roll hur man värvar. Ju fler medlemmar vi kan sätta bakom krav på myndigheter och organisationer desto bättre. Dessutom, med fler värvade medlemmar blir statistiskt sett fler kvar sen, som fortsätter vara medlemmar. :D

Fö har jag inga problem med att vissa får bli medlemmar gratis. Jag tjänar in mitt medlemsskap ganska snabbt ändå med rabatterna mm man får via SMC.
 

Chopperbyggarn

New member
Jag kan förstå att den som betalt in avgiften för några veckor sedan känner sig lurad. Samtidigt är detta den absolut mest lyckade värvningskampanj SMC genomfört. 54 % av samtliga som fick provköra gratis 2008 betalade sin faktura före 31 januari 2009.

Därför har vi kört detta även i år och erbjudit nya körkortstagare i STR fritt medlemsskap sedan man tagit körkortet, samt vid MC-dagarna i Gränsö och Mälaren Runt.

Jag känner mig inte ett dugg lurad bara för att jag betalt min medlemsavgift och nya medlemmar får prova på gratis...tvärtom jag skulle gärna betala dubbel avgift om medlemsantalet fördubblades pga ett års gratis medlemskap för nya medlemmar!! Jag själv tjänar ju på detta då motorcyklismen står starkare mot myndigheter med fler medlemmar!! Inte ska vi väl vara avundsjuka på varandra för ett par hundralappar...vuxna mäniskor..

Anders.J
 

SGM

Moderator
Jag känner mig inte ett dugg lurad bara för att jag betalt min medlemsavgift och nya medlemmar får prova på gratis...tvärtom jag skulle gärna betala dubbel avgift om medlemsantalet fördubblades pga ett års gratis medlemskap för nya medlemmar!! Jag själv tjänar ju på detta då motorcyklismen står starkare mot myndigheter med fler medlemmar!! Inte ska vi väl vara avundsjuka på varandra för ett par hundralappar...vuxna mäniskor..

Anders.J

Jag är inte avundsjuk, det ger mig bara en besk eftersmak att efterskänka medlemsavgiften såpass tidigt som augusti ändå är...även om syftet är aldrig så gott.

Men, så länge det blir återkommande medlemmar spelar det ju cykel, det går till något gott.

:)

/J
 

Chopperbyggarn

New member
Rostiga Hondan..underbar!!

Tja!

Imorse upptäckte jag att det var Mälaren runt idag, så jag snabbladdade batteriet, tömde minneskorten efter semestern och for ut för att fota lite.

Nåväl, det går inte att fota alla hojar, men det är ett gott urval av alla som åkte ner till Södertälje i alla fall, både custom, sporthojar och allt däremellan!

Här är några smakprov, några hundra till finns på www.hoztic.se!

IMG_2667.jpg


IMG_2717.jpg


IMG_2742.jpg


IMG_2793.jpg


IMG_2764.jpg


IMG_2350.jpg

Gillar skarpt bilden på den rostiga Honda 750 enkelkams fyran !!! Den är så härligt back to basic att jag har svårt att släppa ögonen från bilden!!!:D:D:D

Anders.J
 
Top