louise-mc kläder

H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Funderar på att inför nästa säsong byta ut mitt mcställ. Jag är intresserad av att köpa kläder från Louise i tyskland men jag har aldrig köpt kläder i allmänhet via internet och är lite orolig för att det inte kommer att passa och det blir en massa skickande fram och tillbaka.

Vad är er erfarenhet av att handla mckläder via internet? Det kanske är bättre att köpa direkt i en butik där man kan prova kläderna.

Mvh

Amir

JHkillen

New member
Hej,

Funderar på att inför nästa säsong byta ut mitt mcställ. Jag är intresserad av att köpa kläder från Louise i tyskland men jag har aldrig köpt kläder i allmänhet via internet och är lite orolig för att det inte kommer att passa och det blir en massa skickande fram och tillbaka.

Vad är er erfarenhet av att handla mckläder via internet? Det kanske är bättre att köpa direkt i en butik där man kan prova kläderna.

Mvh

Amir

Eller så gör du som många andra för att spara pengar, prova i butik och sen skicka efter över nätet.
Kräver iofs att du hittar en butik som har märket du söker.
Etiken i detta har tagits upp tidigare så den kan vi skippa här.
Samvetsval, butiken eller tjäna på det själv.

nisseviking

New member
Eller så gör du som många andra för att spara pengar, prova i butik och sen skicka efter över nätet.
Kräver iofs att du hittar en butik som har märket du söker.
Etiken i detta har tagits upp tidigare så den kan vi skippa här.
Samvetsval, butiken eller tjäna på det själv.

Köpte skinnställ från Shark Speed i Trollhättan.Följde deras storleksanvisning och det funkade skitbra.Normalt tveksam till köp av kläder på nätet men det kan funka.:)

NICKEL

New member
Hej,

Mvh

Amir

Hej Amir,
Jag var i tyskland själv och köpte kläder och andra saker från Louis. + mail order via nät från Sverige. dem, är bäst ,mycket seriös.... ingen problem alls.
mvh
said

Schuster

New member
Har handlat en del hos Louis och varet nöjd med deras goda kundservice, Kläder skulle jag nock vilja pröva på plats, speciellt Fotklädsel, i Tyskland stämmar inte våra Skonummer, jag var och köpa nya Pjäxor efter att mina var blivit snott i Östrige mens jag bar Bagage in i Skogen för att sätta upp mitt Tält och övernatta! var tvunget att köpa nya när jag kom till Frankfurt, jag använder normalt 41-42, men det blev 43 då tyska 41 eller 42 var för små, själva föredrar jag allväderskläder, särdeles efter att 2 gångar ha upplevat särdeles våta och säkert härdande hemresor, från Östrige och Södra Tyskland där det var Sol och varmt i motsats till Nordtyskland och Skandinavien, i Augusti 2010 var Öresundsbron som att åka i en Biltvätt och i år var det inte så mycket bättra på hemvägen, med Snygga Skinnkläder hade det varet än värre, så jag kör endast med allväder. Jag har en Granna som tog MC-kort i våras, han tog inte mina varningar seriöst, jag har bara körd MC sedan 1956 så jag vet jo inte så mycket om det, han berättar att han nästan har uppgivit att köra MC på grund av vädret. Så överväg lite för du bestämmer dig för Skinn, vist är det tjusigt, men är det praktisk? Bäste hälsningar
Schuster

Schuster

New member
Har handlat en del hos Louis och varet nöjd med deras goda kundservice, Kläder skulle jag nock vilja pröva på plats, speciellt Fotklädsel, i Tyskland stämmar inte våra Skonummer, jag var och köpa nya Pjäxor efter att mina var blivit snott i Östrige mens jag bar Bagage in i Skogen för att sätta upp mitt Tält och övernatta! var tvunget att köpa nya när jag kom till Frankfurt, jag använder normalt 41-42, men det blev 43 då tyska 41 eller 42 var för små, själva föredrar jag allväderskläder, särdeles efter att 2 gångar ha upplevat särdeles våta och säkert härdande hemresor, från Östrige och Södra Tyskland där det var Sol och varmt i motsats till Nordtyskland och Skandinavien, i Augusti 2010 var Öresundsbron som att åka i en Biltvätt och i år var det inte så mycket bättra på hemvägen, med Snygga Skinnkläder hade det varet än värre, så jag kör endast med allväder. Jag har en Granna som tog MC-kort i våras, han tog inte mina varningar seriöst, jag har bara körd MC sedan 1956 så jag vet jo inte så mycket om det, han berättar att han nästan har uppgivit att köra MC på grund av vädret. Så överväg lite för du bestämmer dig för Skinn, vist är det tjusigt, men är det praktisk? Bäste hälsningar
Schuster

Mimmi

New member
http://www.mc-depan.com/ ,säljer louis och ligger i Staffanstorp, lite närmare :)

Hej!

Det är bara det att de tar ut ockerpriser på Louis sortiment, dessutom har de inte något lager att tala om utan det får i sin tur beställa.
Ett exempel är att de tar ut 100:- eller 139:- (beroende på hur man betalar) för Louis katalog som de delar ut gratis i sina butiker...
Skickar man efter något på postorder därifrån får man den också gratis med i försändelsen.
Om man klickar på "katalog" och läser deras växelkurs ser man skrämmande tydligt vilka löjliga priser de försöker ta ut.
Fixingkursen ligger just nu på 9,1137 SEK för en € ... Sedelkursen är 9,4431 SEK för en €. Och växla till sig kontanter i en bank i Sverige är ju onödigt dyrt. Billigast är att betala med kort eller att ta ut kontanter i en bankomat, i Tyskland i detta fallet.

Med vår numera ganska starka krona lönar det sig verkligen att åka ner och handla direkt. Det tar inte lång tid till Hamburg, om man är i Södra Sverige vill säga. Dessutom är det en stor fördel att kunna prova grejorna.
Prisnivån hos Louis är mycket bra. Jag köpte en ny hjälm, Schuberth C3 i deras affär i Villach förra hösten. Även med den då dåliga växelkursen betalade jag nästan 2000:-:eek::eek: mindre än vad den skulle kostat i Sverige!

Last edited:

Schuster

New member
joda men helt andra prisor, har besökt affären i Staffanstorp men finder det ganska dyrt.

Last edited:

Marie

Banned
joda men helt andra prisor, har besökt affären i Staffanstorp men finder det ganska dyrt.

Dyrt?
Det handlar om en korsning mellan ocker och bedrägri.....

En viss prisskillnad måste man acceptera med hänsyn till de sex procentenheter som momssatsen skiljer, men vad därutöver är gränsar till stöld....

Schuster

New member
Åter ett utslag av MC-Depåns bisarre affärsmetoder, jag gjorde en beställning hos MC-Depån, det var ingen stor grej, och priset var för en gång skull inget att gaffla om, jag skulle betala förut till MC-Depåns Konto och detta var väll också i orden, men när jag så fakturan hade de lagt tillå en katalog från 2011 som skulle kosta 48 kronor och försändelsen 47 kronor, jag skrev tillbaka att jag inte ville ha katalogen da jag ganska snart får 2012 Katalogen samt anmärkte på att detta borde inverka på fraktkostnaden, jo det var inget problem, jag kunna avstå från Katalogen, men priset blev samma, jag hävdade att eftersom priset för Katalogen enligt fakturan var 48 kronor, borde jo rimligen dessa dras ifrån, och fick da ett svar att fraktbeloppet var fast, men han hade lagt 47 kronor på som frakt redan, jag protesterade naturligtvis och fick ett surt svar om, att man här i landet skal betala en skatt kallat Moms, detta visste jag inget om efter att jag i 40 år har drivit eget firma i Sverige, så jag tyckte att det var bra att han kunna lära mig om detta, jag avstod naturligtvis från att handla hos MC-Depån. Jag vet inte riktig vad han sysslar med, men hans affärsmoral är inte helt i orden.