louis

• Thread starter honda cbf 500
  • Start date
H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Jag la in en beställning på louis-företaget i tyskland och har fått ett bekräftelse mail men det står ingen datum för leverans eller ordernummer och de har heller inte reseverat pengarna från mitt konto.

Är det någon som har handlat därifrån och vet hur det brukar gå till?

Mvh

Amir

Zopilote

New member
Louis drar inga pengar från ditt kort innan de skickar paketet. Du bör få ytterligare ett mail inom några dagar, där det står att paketet är skickat, sen hänger det på DPD / DHL hur fort du får dina saker. Jag brukar oftast ha grejerna hemma inom en vecka :)
Glad Påsk förresten!

Skye

Kör Mycket!
Har handlat därifrån 2 ggr utan nåt som helst problem. Oftast skickar de grejorna så fort de har sakerna på lager. Är någon av dina saker restnoterade som du kan se själv, kan de inte avgöra när de får in sakerna igen.

Pengarna reserveras från ditt konto när grejorna är på väg och då får du ett nytt mail

Du kan alltid ringa till dom. Trevlig personal och säg bara English när de svarar så blir engelska språket om du har några frågor. Du kan oxå kolla "din sida" och följa paketet. Krävs en 5 siffrig pinkod och den skickas med vanlig post, så innan du har den så är det svårt att komma in och följa paketet.

Senast jag beställde, så gjordes beställningen på en torsdagkväll. Posten kom och ringde på dörren på tisdagen med en stor låda på 18 kg, allt detta för 150 kr.

Att jämföras med en beställning jag la på ett trangiakök från Västerås, de skulle ha 200 för samma tjänst...

H

honda cbf 500

Guest
jag såg nu på att de hade reserverat pengar på mitt konto. Nytt mail har jag ännu inte fått men det kommer säkert när som helst. Jag har hört att de är väldigt bra att ha med att göra samt att de har billig frakt jmf med inrikesfrakt.

Varan som jag har beställt har de i lager så jag borde få den inom rimlig tid.

// Amir

UglyJazz

New member
Louis, ja

Hittar man någon som är bättre att handla hos än Louis, då ska man bestämt handla där, men jag har ännu inte hittat någon bättre.

Kund där sedan många år. Man får som "trogen" kund värdecheckar och premier när man satt upp sig som kund.

Det är inget knussel där till skillnad från en viss skånsk firma som knöck premiecheckarna ur katalogen innan katalogen SÅLDES vidare. Den firman visste hur man skaffade sig badwill.

Vilken firma det är? Nä, det får ni lista ut själva, men det är ledtråd nog om man talar om att den ligger i Skåne...

Louis däremot, dom regerar....

H

honda cbf 500

Guest
Jag måste säga att handla från nätet är mkt smidigare än att handla hos en återförsäljare. Det enda minuset är riskerna med betalning av varorna.

Jag har själv handlat ifrån addemoto,louis och däckonline och måste säga att jag är väldigt nöjd.

// Amir

Hittar man någon som är bättre att handla hos än Louis, då ska man bestämt handla där, men jag har ännu inte hittat någon bättre.

Kund där sedan många år. Man får som "trogen" kund värdecheckar och premier när man satt upp sig som kund.

Det är inget knussel där till skillnad från en viss skånsk firma som knöck premiecheckarna ur katalogen innan katalogen SÅLDES vidare. Den firman visste hur man skaffade sig badwill.

Vilken firma det är? Nä, det får ni lista ut själva, men det är ledtråd nog om man talar om att den ligger i Skåne...

Louis däremot, dom regerar....

Last edited:

P-O Noren

New member
Louis är definitivt en av de bästa. Har beställt några gånger och aldrig några problem. Jag rekommenderar dem varmt.

De tar inte pengarna förrän paketet är packat och skickat. Om nåt är restfört får du välja att antingen stå på rest eller avbryta det som är "restat".

H

honda cbf 500

Guest
Jag lyckades inte ladda upp ngn bild på hojen i denna tråd dock har jag lagt upp bilden på min hoj med den pakethållare som jag köpte av louis i min profil :D:p;)

//Amir

Monica

New member
Vi har också handlat av Louis både på plats i Lübeck och Berlin samt över internet och jag kan bara skicka tummen upp :D