Litteratur! Länkar? Tips?

Matte Andersson

New member
Funderar på en Europaresa till sommaren 2011. På nätet finns ju massor av tips och länkar men jag funderar på om någon har något tips på litteratur att läsa före och/eller under resan?

Självfallet är jag också tacksam för tips om länkar, hotell och vandrarhem, rutter och så vidare...
Jag vet att det finns massor av kunskap "där ute" och det är ju dumt av mig att uppfinna hjulet om någon redan uppfunnit det...

Tack på förhand!

jobbarkompis

New member
Du får nog lägga fram några ideer om vilken del av Europa det gäller och vad du vill göra under resan sola,bada,kultur,storstad eller bara köra mc på roliga vägar.Boende behöver du inte fundera på om du inte kör i en stor grupp. Själv har jag aldrig förbokat något boende men har alltid fått tak över huvudet
och ofta har mcn fått plats inomhus oxå. Du behöver inte lägga mycket tid på att leta när du väl är ute på vägarna.Jag har provat många boendeformer gamla slott,vingårdar,camping,B&B,hotel,små enkla rum hos tveksamma individer men det ä ju charmen med att resa.Skaffa dig en bra karta över det området du ska besöka å ge dig ut vid sidan av dom stora vägarna så kommer upplevelserna till dej.

Matte Andersson

New member
Du får nog lägga fram några ideer om vilken del av Europa det gäller och vad du vill göra under resan sola,bada,kultur,storstad eller bara köra mc på roliga vägar.Boende behöver du inte fundera på om du inte kör i en stor grupp. Själv har jag aldrig förbokat något boende men har alltid fått tak över huvudet
och ofta har mcn fått plats inomhus oxå. Du behöver inte lägga mycket tid på att leta när du väl är ute på vägarna.Jag har provat många boendeformer gamla slott,vingårdar,camping,B&B,hotel,små enkla rum hos tveksamma individer men det ä ju charmen med att resa.Skaffa dig en bra karta över det området du ska besöka å ge dig ut vid sidan av dom stora vägarna så kommer upplevelserna till dej.

Nu har jag funderat och det lutar åt att det inledningsvis blir östra Tyskland på nervägen.

Vidare till Karlovy Vary i Tjeckien och sedan efter gränsen mot Österrike. Blir säkert några nätter hos bekanta i Tjeckien men sedan lutar det åt Slovakien och Ungern för att sedan vända hemåt genom Polen och färja till Nynäshamn. Skönt att bara ha några mil hem när färjan lägger till i Svedala igen...