Lite strul.

Bosse sjögren

New member
Att åka hoj är lite annorlunda en när jag sist satt på en 1987? For i väg från handlaren förra veckan med min nya Yamaha och blinkade vänster i korsningen när jag sen kom ut på rakan och skulle ställa blinkersknappen i neutral läge så började det att blinka höger förde åter knappen åt vänster och så blinkade det vänster, mina medtrafikanter trodde nog jag var onykter, efter en stund då jag förtvivlat försökt stänga av den medans jag blinkade hit och dit upptäckte jag att man trycker in knappen för att stänga av blinkersen, inte att det är ett mittläge som förr i tiden. I dag när jag var skitlångt hemifrån så stannade jag och sträckte jag lite på benen sen när jag skulle åka iväg så startade jag den drog in kopplingen och lag i ettan då dog den hmm gjorde om proceduren samma resultat, när jag provat 4-5 gånger var jag färdig att ta till lipen fan… vad är det nu? måste ringa bärgare och massa strul halvligger ner på hojen och är gråtfärdig, då ser jag att stödet är nedfällt aha! då mindes jag att jag läst i instruktionsboken att det inte går att åka iväg om stödet är nere. Upp med stödet och brum brum. Nu är jag hemma och glad igen.
 

Stefan Sacak

New member
Hej!

Hänt samma sak för mig haha.... Satt sist på på en mc för 32 år sedan och då fanns det en varvräknare och hasighetsmätere typ. Nu så måste man gå igenom handboken hur man ska startar och 100 andra saker. Jag har keyless och om mottagaren inte funkar så måste man ta en extranyckel och placera på ett ställe på hojen med ena handen och med den andra ska man sträcka sig till startknappen. Man börjar ju bli stel i kroppen haha..Mycket teknik teknik i dagens hojar.
 

Lottafia

Member
Bosse! Hade du haft en ny Yamaha XJ900 när du körde hoj senast 1987, så hade den redan då varit likadan både vad gäller blinkerknappen och sidostödet. Jag hade en Yamaha XJ900F av just den årsmodellen under många år, och kände igen din beskrivning...
 
Top