Lite historiskt perspektiv

Galne Dansken

Administrator
Personal
:) Kommer ihåg rapporten..

Det var tiden vart sporthojer stod för 60+% av dödsolyckorna.
R1 var allt dominerande då. TryggHansa redovisade att av dom ca. 780 styck R1 dom hade försäkrade blev 33% total skadat. Vartefter man i princip lämnade MC försäkringar och sa´ upp samarbetat med SMC.

SMC som inte är på interview listan i rapporten, hade sina interna postyr runt sporthojs segmentet - som mera eller mindre var utrotningshotad. Man inså på SMC att man måste "rädda sporthojen" båda for sporthojens skyll, men oxå för att sku en hoj typ bli bannad, sku snart andra få följa efter. Detta var starten på det som blev "sporthojs projektet" - och som efter några år, blev en naturlig del av SMCs verksamhet.

Det var tider, vart diskussionerna gick högt och meningarna ibland gick isär..
 

Herr Fuggle

New member
Den var intressant att läsa! Förklarar den "Bror Duktig" som fått de flesta som inte är PK att lämna forumet...

Tyvärr är ju "laglig" att hålla skyltad hastighet numera. När Svenska trafikanter lärt sig detta mantra kommer dessa att vara livsfarliga utanför Sverige. Där får man inte vingla runt pratandes i telefon utan koll på omvärlden varken i eller under skyltad hastighet.

Eftersom olyckor även kommer att ske i skyltad hastighet så måste dessa naturligvis sänkas ännu mer och då kommer till slut EU-moppar och EU-bilar inte längre vara stoppklossar...
 
Top