Linköping-stockholm-mc live

H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Om vädret är bra så har jag tänkt att åka till mc-live i Stockholm. Om det är några i från Linköpingstrakten som är intresserad så kanske kan göra en gemensam tripp upp till stockholm?

Mvh

Amir

NeXTer

New member
Kom precis tillbaks från Göteborg. Var definitivt värt ett besök!

Testade sju olika maskiner - främst touring - och kom fram till att Yamaha FJR1300 kändes mest rätt för mig. BMW R1200RT kändes så fel det bara kunde bli, men jag ska ge den ytterligare en chans att visa vad den går för vid ett senare tillfälle.

Kawasaki 1400GTR kändes väldigt trevlig den med, men jag var inte helt överens med dynan, även om det sades kunna ordnas. FJR:en kändes dock helt rätt på alla sätt och vis.

Marie

Banned
Testade sju olika maskiner - främst touring - och kom fram till att Yamaha FJR1300 kändes mest rätt för mig. BMW R1200RT kändes så fel det bara kunde bli, men jag ska ge den ytterligare en chans att visa vad den går för vid ett senare tillfälle.

Ja, BMWs boxermaskiner är sådana att antingen älskar man dem eller så hatar man dem... Mittemellan finns knappt (själv hatar jag dem).
Varför provade du inte BMW K1200LT ? Den raka liggande längsmonterade fyran är i en klass för sig och har inte samma antikvitetskänsla som boxern!

NeXTer

New member
Ja, BMWs boxermaskiner är sådana att antingen älskar man dem eller så hatar man dem... Mittemellan finns knappt (själv hatar jag dem).
Varför provade du inte BMW K1200LT ? Den raka liggande längsmonterade fyran är i en klass för sig och har inte samma antikvitetskänsla som boxern!

Du har säkert rätt där. Dock är LT:n lite för stor för min smak och GT:n för dyr samt att jag inte gillar designen. Det var främst därför jag inte testade dem.

Ursäkta trådkapningen, vi flyttar till ny tråd!