Licenskurs i Stockholm 17 feb

ezzo

New member
Nu bjuder vi in till en licenskurs med 2 hjul & 1 attityd.
Den 17 februari kl. 17.00 startar vi med teori i STFG:s lokaler. ( Kungens Kurva)
Här börjar vi med en teoretisk del där vi tittar på regler, krav, utrustning. Vi tittar på olika klasser, målsättning, samt lite övergripande info. Med dig hem får du material så du på ett bra sätt kan förbereda dig nästa steg som blir i Linköping 9-10 april.

Den 9-10 april kommer vi varva teori och praktik.
Här åker du på din egen cykel som skall klara 95db. Lysen och blinkers demonterade eller tejpade, eller en bancykel som stämmer överens med Svemos reglemente.
Nu blir det övningar och tekniker som ger dig grunderna för att på ett snabbt och säkert sätt ta sig runt på träning och tävling, ett steg i taget.
Vi kommer ta oss igenom alla steg, i den ordning dom kommer upp på en riktig tävling, med anmälan och besiktning. Träning, kval och tävling.

Priset för kursen är 1800:- och betalas, tillsammans med personuppgifter till:
2 hjul & 1 attityd. Handelsbanken BG 223-1728
En bekräftelse med mer info kommer att skickas ut så fort du är bokförd och antagen. Deltagare är begränsat till 20st.

Det här ställer en del krav på dig som förare, och förutsätter att du redan har kunskaper och vana från hojåka. Det är inte en grundkurs. Det är en Licenskurs.

vid anmälan meila till mooseway@telia.com
 

Denny

New member
licens kurs?

vad innebär de när jag tagit denna licens

1.Får jag vara med å tävla i roadracing
2.Får jag vara med å träna på licens träningar

Är detta en kurs man bör gå om man känner för att börja
tävla i roadracing?

mvh Denny
 
Last edited:

ezzo

New member
licens kurs?

vad innebär de när jag tagit denna licens

1.Får jag vara med å tävla i roadracing
2.Får jag vara med å träna på licens träningar

Är detta en kurs man bör gå om man känner för att börja
tävla i roadracing?

mvh Denny
Du har rätt att lösa ut en tävlings och träningslicens.
Du kan altsö efter att du blivit medlem i en roadracingklubb lösa ut licens och vara med på träningar och tävlingar.
 

carlsson56

New member
OBS! Nytt datum blir den 24 Feb.

I morrn har Svemo möte och det kan bli några uppdatering i utbildningsmaterialet. Så för att inte komma med fel info flyttar vi teorin till onsdagen efter. Alltså till den 24 feb. Samma tid. Samma plats.
 
Top