Leo Vince till Bandit

jorm

New member
Hej! Har funderingar om slip on till en Suzuki bandit 1250 årsm-08. Ett leo vince sbk skall tydligen vara e-godkänt med db killern i så jag undrar om det är nån som har provat denna dämpare till nån cykel.Det jag är intresserad av är skillnaden på ljudet mellan original och leo vince med db killern i,de kanske inte är nån skillnad förrän man tar ur db.
 

Mr_Hayabusa

Moderator
Db mmm ? Det som är godkänt ?

Hej! Har funderingar om slip on till en Suzuki bandit 1250 årsm-08. Ett leo vince sbk skall tydligen vara e-godkänt med db killern i så jag undrar om det är nån som har provat denna dämpare till nån cykel.Det jag är intresserad av är skillnaden på ljudet mellan original och leo vince med db killern i,de kanske inte är nån skillnad förrän man tar ur db.

Det är det som står på ursprungs registeringen som gäller.
E-godkänt , jo vist i all ära men de COC dockumentet är det som gäller.

Ex, 92 db vid 1500 r/min
Det är det som gäller vid besiktning & vid polisens trafik kontroll.

Hårt men kallt.

Polisen kommer få nya fina & välpolerade db mätare i år.



Ps: Jag kommer att köra med mina R77 Yoshimura utan db killers...
trots det.

Ska ju låta lite mera än dotterns moppe
 

Storskurken

New member
Körde med ett "rent" yoshimura slipon på min bandit 1200 03:a..inga problem med besiktningen..men ack vad den sjöng vackert..riktigt så pälsen krullade sig..i orginal låter dom ju knappt som nåt värre än en slö moppe
 

Dr.Bike

New member
Hej! Har funderingar om slip on till en Suzuki bandit 1250 årsm-08. Ett leo vince sbk skall tydligen vara e-godkänt med db killern i så jag undrar om det är nån som har provat denna dämpare till nån cykel.Det jag är intresserad av är skillnaden på ljudet mellan original och leo vince med db killern i,de kanske inte är nån skillnad förrän man tar ur db.

En viss skillnad är det allt MED Db-killer kontra original.
En fullflödesdämpare låter helt enkelt lite mer än en (original) med mellanväggar/kammare osv.

G.P.R är ett annat bra märke som även utan Db-killer låter hälsosamt lagom och inte stör allt inom 100m radie.
Kan hjälpa dig både skaffa och montera om du vill.
Även Akrapovic.
 

jorm

New member
Leo vince till Bandit

En viss skillnad är det allt MED Db-killer kontra original.
En fullflödesdämpare låter helt enkelt lite mer än en (original) med mellanväggar/kammare osv.

G.P.R är ett annat bra märke som även utan Db-killer låter hälsosamt lagom och inte stör allt inom 100m radie.
Kan hjälpa dig både skaffa och montera om du vill.
Även Akrapovic.

Ok,om jag nu frågar med risk för att få väldigt personliga svar (just det märket den personen har).En dämpare som har ett dovt tungt hälsosamt muller,ej skrikigt högt typ "raka rör" finnes detta? Som det även finnes en db killer att montera inför besiktning,nån måste ha grejat och hört olika märken och modeller och bildat sig en uppfattning hur dessa låter.
 

patrik901

New member
har ett leo vince på fz 1, är låååångt ifrån godkänt utan insats men låter mkt bra även med insats i, rekommenderas då det har vettigt pris
 

kerutech

New member
Har själv en Bandit 1250 -08 med Leo Vince SBK slipon på och skillnaden mellan orginal och Leo Vince dämparen är inte jätte stor med DB killern i.

Lite högre ljudnivå på Leo Vince och en dovare ton är det som skiljer. ( Har kolfibervarianten )
Du kan lugnt starta Banditen i ett bostadsområde med DB killern i utan att grannarna börjar leta efter något att kasta på dig. Bra finish och passform får du på köpet :)
 
Top