Led-blinkers??

Lucky Lake66

New member
Tja!
Jag har monterat led-blinkers från Biltema på min gamla gsx 1100-81. Jag får inte relät att dra utan blinkers lyser konstant.(Testade även med Biltemas) Mitt första problem var att alla lös när jag blinkade vänster resp. höger. Detta problem löste jag genom att montera dioder på kablarna som går upp till indikeringslampan då blinkersarna fick bakspänning genom den. Har någon en lösning på detta problem??
Jag har liksom kört fast. Det är väl iofs ingen som kör en så gammal hoj och än mindre byter till led-blinkers. Tacksam om nån kan komma med en klok tanke!!

Lucky!!
 

Esquire

New member
Om du är medlem på Sporthoj.com så kan du höra med en där som heter GuW. Jag har för mig att han har en GSX750 från början av 80-talet som han har satt led-blinkersar på.
 

Felling

New member
Ledblinkers

Tjena Lucky

Du kanske måste montera in ett belastningsmotstånd,
Kolla in www.nize.se

(Load Equalizer 4 Amp
Används där mekaniskt blinkrelä finns.
Kopplas in vid montering av LED blinkers för att få "rätt" motstånd = rätt blinkfrekvens.
1 enhet krävs per blinkerspar.
196:-/st)

/Lennart
 

Lucky Lake66

New member
led-blinkers gsx 1100-81

Nu är problemet löst. Det var för enkelt så man stirrade sig blind på lite prylar. Skall nån sätta led-blinkers på en sån här hoj så kan detta vara ett bra tips.
Ta bort den lilla elektroniska dosan som kallas Turn switch control unit och det gamla blinkersrelät. Klipp av plus och minuskablarna till reläet(isolera). Montera ett belastningsoberoende relä typ Biltema. Leta upp tändningsplus och dra till plus på reläet och en minus/jord till minus på detsamma. Leta sen upp kabeln som går från blinkersreglaget och det är alltså den av de tre som du inte klippte av och sätt på den plats på reläet som är ledig. Nu är det klart. Nu kan du fortfarande ha ett problem och det är kontrollampan för blinkers. Det går två kablar till den. En ny kabel monteras till lampan och dras till jord. De två som är kvar sätts till lampan med dioder monterade för att inte få bakspänning. Orginal så verkar plus och minus växla på dessa två kablar för att få lampan att lysa.

Lite krångligt förklarat men har nån detta problem och inte förstår så e de bara att höra av sig.
 
Top