laddningsproblem honda cb750

cadillacsize

New member
Jag har bytt följande: Lindning,rotor,laddboxen.tändlåset,instrumentpanel.
Jag har kontrollerat följande: kablage från lampa till baklampa ,alltså jag har suttit och lindat upp hela kabel härvan och kontrollerat efter kabelbrott och jag passade då på att löda om alla skarvar så det inte kunde vara kalllödningar eller dylikt som ställde till det men tyvärr har inget av detta hjälpt den vill inte ladda ändå.
Nu står jag med en motorcykel som jag alldrig kan sälja (eller ens köra) utan att göra en enorm förlust. hoppas på detta sätt kunna få hjälp.tacksam för snaba svar då det är väldigt frusrterande när solen skiner .
 
B

Batman

Guest
laddningsproblem

Snälla du, lämna in den till en verkstad eller kontakta en fackman
 

cadillacsize

New member
Jag har bytt följande: Lindning,rotor,laddboxen.tändlåset,instrumentpanel.
Jag har kontrollerat följande: kablage från lampa till baklampa ,alltså jag har suttit och lindat upp hela kabel härvan och kontrollerat efter kabelbrott och jag passade då på att löda om alla skarvar så det inte kunde vara kalllödningar eller dylikt som ställde till det men tyvärr har inget av detta hjälpt den vill inte ladda ändå.
Nu står jag med en motorcykel som jag alldrig kan sälja (eller ens köra) utan att göra en enorm förlust. hoppas på detta sätt kunna få hjälp.tacksam för snaba svar då det är väldigt frusrterande när solen skiner .

tilläggas kan väl göras med att på den verkstad som finns i kristianstad vet de ej vad felet är heller.
 

jocke med foten

New member
Jag har bytt följande: Lindning,rotor,laddboxen.tändlåset,instrumentpanel.
Jag har kontrollerat följande: kablage från lampa till baklampa ,alltså jag har suttit och lindat upp hela kabel härvan och kontrollerat efter kabelbrott och jag passade då på att löda om alla skarvar så det inte kunde vara kalllödningar eller dylikt som ställde till det men tyvärr har inget av detta hjälpt den vill inte ladda ändå.
Nu står jag med en motorcykel som jag alldrig kan sälja (eller ens köra) utan att göra en enorm förlust. hoppas på detta sätt kunna få hjälp.tacksam för snaba svar då det är väldigt frusrterande när solen skiner .

Hallo C - Jag fick ett liknade elproblem på min CB 750 C-81. Vi köpte ett nytt batteri i år och tog en underbar tur i början på juni. Nästa gång var då sååå död.
Ingenting fungerar och spänningen faller till noll när jag vrider om nyckeln. Hur har det gått för dig?
 

Ansod

New member
Jocke - försvinner spännningen när du vrider på nyckeln även med laddat batteri?
C - har du mätt upp de olika delarna av laddningssystemet med början i generatorn? Har du kollat alla inblandade jordpunkter. HAr du bryggat över olika komponenter och kollat spänningen? Aktuella värden finns i verkstadshandbok.

Anders
 
Top