Lämna hojen vid resa utomlands.

rholmberg

New member
Har varit lite ängslig att lämna hojen vid resor i Österrike,Italien o Frankrike. Tror att man ska bli av med allt som finns på. Man missar ju en massa om man inte kan gå iväg en sväng o kolla in saker där man inte får köra. Någon som blivit av med nåt eller andra jävelskaper?
 

Marie

Banned
I Österrike har jag aldrig varit orolig, för där har man ju POLISER.

Och för dessa poliser är inget fall för litet eller obetydligt. De vänder upp och ned på stan om nån ryckt upp en handfull snökäppar vid vägkanten, och ger sig inte förrän förövarna är lagförda....

Lokalbefolkningen i samma stad går utan betänkande ifrån en moped med tändningsnyckeln i låset, och blir mäkta förbluffade om man frågar om de glömt nyckeln. "Vi har ju poliser!"

:angel:
 

rholmberg

New member
Ja att det finns poliser vet vi.Åkte dit för fortkörning för två år sedan. Blev av med 25 euro på plats.Överkomligt! Men ändå skulle man vilja se sig omkring mer per fot.Man missar säkert hur mycket som helst när man bara kör igenom.
 

OH-

Member
Visst finns det risker, i alla länder - inte minst Sverige. Det här är ett av alla goda skäl att ha hårda väskor med lås, många med kliande fingrar norpar gärna lösa grejer men det är mycket färre som tar sig omaket att bryta upp nåt.

Själv har jag ofta vattenflaska, lite matvaror, reservhandskar och kanske kedjespray i en olåst tankväska - sånt som väldigt få är intresserade av. Som tur är har ingen snott väskan än, den kostar flera gånger mer än innehållet. Inte heller har nån brytt sig om att sno eller rota bland kalsonger och tandborste i packrullen, dom fattar nog att eventuellt begärliga saker är i sidoväskorna.

En wire med kombinationslås är käckt att ha för att låsa fast kläder vid hojen, dom är ju oftast lite obekväma för promenad.

Det enda jag kan komma på att nån norpat från hojen var min karta och det var vid ett färjeläge på semesteridyllen Arran i Skottland.
 

powerglide

New member
Nu när jag är i Spanien drar jag på ett kapell på hojen så fort jag är klar med dagens tur.
Det är märkligt hur bra den smälter in i bakgrunden och inte märks så mycket då :tummenupp
 
Top