Kvinliga och manliga MC Seniorer

Senioren

New member
September 1976 erhöll Harry Wallinder tillstånd av SMC styrelse att på eget ansvar bilda en Veteranklubb med S.M.C. förare som fyllt 50 år samt är ägare till MC. Klubben konstituerade sig den 20 augusti 1977 med namnet S.M.C-Seniorklubb endast för män. Vid årsmötet 1980 föranledde något i diskussionen Karin Wahlgren att yttra sig och då hördes Harrys röst i bakgrunden: Du Karin skall vara tyst! – Nehej, då blir jag medlem, sa Karin, slet upp en tia ur väskan och överlämnade den till Ordförande. Så fick klubben sin första kvinnliga medlem
Sedan dess har klubben blivit en förening med namnet Sveriges MC Seniorer med nära 700 medlemmar. Men av dessa 700 är det alldeles för få kvinnor, så vid årsmötet 2007 beslutades att ge kvinnor som söker medlemskap hos oss skall få ett år fri från medlemsavgift.
Vår hemsida hittar du på www.sveriges-mc-seniorer.com/joomla/index.php
En av våra kvinnliga medlemmar skriver:
Hur härligt det är att vi kvinnor kan och vill köra motorcykel.
Jag började som spätta men det blev så tråkigt i längden så vid 45 års ålder köpte jag min första motorcykel, en BMW R45, och började köra. Se´n var jag fast!
Nu efter tre olika hojar har jag en Yamaha Virago 1100cc som jag stortrivs med.
Jag är medlem i Sveriges MC Seniorer (se vår hemsida) och har även en plats i styrelsen. Vi har 3 riksträffar under året då det kommer medlemmar från hela Sveriges land, och vi umgås och har mycket trevligt. För att vara med oss, krävs att du är 50 år och äldre.
Agneta. Ring mig gärna på tfn. 0702-725233 eller maila kassör@sveriges-mc-seniorer.
Sveriges MC Seniorer
Olof Malm redax tidningen TANKEN:)
 
Top