kurs för customförare, Björkvikring 17/5

kimelliz

New member
Vill du bli en bättre mc-förare? Kom till Björkvik!
Under en hel dag kommer vi öva på att förbättra vår körskicklighet.
Kursen kommer att innehålla broms och manöverövningar ledda av erfarna instruktörer.
Ingen anmälan är nödvändig men ring gärna till Kalle Viking och tala om att ni kommer på tel.nr.0703-83 00 69 så ser vi till att hamburgarna räcker till alla!

Vägbeskrivning:
Kör på E4:an mellan Nyköping och Norrköping. Tag avfarten från E4:an till väg 216 och kör på väg 216 mot Björkvik i ca 5 km. Sväng sedan höger för att komma till Björkvikring.

Välkomna!
 

SuperRetard

New member
Hur är övningar etc upplagt?

Jag hoppas på att kunna svänga förbi med en väldigt osäker fröken i släptåg. Tror att hon skulle få ut massor av en sån dag (trots att hon inte åker custom, men en fläta kompenserar väl för det? ;))

Kan det passa en total gröngöling också, eller förutsätter det en viss grundnivå?


Ps. jag kan stå på sidan och se hefTig ut om jag inte får va med och köra :eek:!
 

kimelliz

New member
Hur är övningar etc upplagt?

Jag hoppas på att kunna svänga förbi med en väldigt osäker fröken i släptåg. Tror att hon skulle få ut massor av en sån dag (trots att hon inte åker custom, men en fläta kompenserar väl för det? ;))

Kan det passa en total gröngöling också, eller förutsätter det en viss grundnivå?


Ps. jag kan stå på sidan och se hefTig ut om jag inte får va med och köra :eek:!

Dagen kommer att vara upplagd med teori och praktiska övningar som exempelvis, kurvteknik, bromsteknik, undanmanöver och andra roliga övningar!

Vi anpassar övningarna till var och ens förmåga så gröngölingar är varmt välkomna!
Vi ses på söndag!
 

Zopilote

New member
Vad räknas som custom??? Räcker det med en stor slö V-twin, eller måste jag tejpa dit några kilo krom för att få vara med ;):rolleyes:
 

Marie

Banned
Vad räknas som custom??? Räcker det med en stor slö V-twin, eller måste jag tejpa dit några kilo krom för att få vara med ;):rolleyes:

Du har nog inte fattat hela grejen!

Kursen är för customFÖRARE.
För att kvala in som sådan måste du lägga dig i hårdträning!
Första kriteriet är att orka sparka sig fram med hojen vid start. 100m är minimisträckan.....:D
Andra kravet är att kunna ta sig runt banan utan att hojens centrumlinje avviker mer än 2° från lodlinjen...:p
Tredje kravet är att kunna putsa 15 kvadratmeter krom på 55 minuter....:cool:
 
Last edited:

kimelliz

New member
Du har nog inte fattat hela grejen!

Kursen är för customFÖRARE.
För att kvala in som sådan måste du lägga dig i hårdträning!
Första kriteriet är att orka sparka sig fram med hojen vid start. 100m är minimisträckan.....:D
Andra kravet är att kunna ta sig runt banan utan att hojens centrumlinje avviker mer än 2° från lodlinjen...:p
Tredje kravet är att kunna putsa 15 kvadratmeter krom på 55 minuter....:cool:

Nu ska vi inte vara sådana, customåkare är ett trevligt släkte som vet att vårda sina prylar
 

SuperRetard

New member
Vill bara passa på att tacka. Mina tidigare veliga frågor berodde till stor del på att fröken inte riktigt ville åka, och jag vill som inte tvinga nån.

Nu efteråt kröp det fram att hon åkte till stor del för min skull, men tackade ENORMT för en fantastisk dag väl efteråt. Det var en HELT annan tjej i sadeln på väg därifrån än dit.

Helt sjukt kul att se att dessa övningar får nån att utvecklas så enormt bara på en dag. Hon kände sig mkt mer avslappnad, självsäker och trygg. Och kunde helt plötsligt bromsa (fick tom prova på vägen för en idiot i en bil slängde sig ut fram näsan på oss i Stavsjö), växla, styra och hålla blicken på det som var intressant samtidigt!


Kort sagt - Tack för en extramt givande dag alla!

/ Johnnie
 

enhjuling

New member
Vill bara passa på att tacka. Mina tidigare veliga frågor berodde till stor del på att fröken inte riktigt ville åka, och jag vill som inte tvinga nån.

Nu efteråt kröp det fram att hon åkte till stor del för min skull, men tackade ENORMT för en fantastisk dag väl efteråt. Det var en HELT annan tjej i sadeln på väg därifrån än dit.

Helt sjukt kul att se att dessa övningar får nån att utvecklas så enormt bara på en dag. Hon kände sig mkt mer avslappnad, självsäker och trygg. Och kunde helt plötsligt bromsa (fick tom prova på vägen för en idiot i en bil slängde sig ut fram näsan på oss i Stavsjö), växla, styra och hålla blicken på det som var intressant samtidigt!


Kort sagt - Tack för en extramt givande dag alla!

/ Johnnie


Hon imponerade dessutom stort i den avslutande tävlingen tyckte jag.

/Stefan
 

kimelliz

New member
Denna kursdag blev riktigt bra!!!
Att öva på det grundläggande för att kunna köra hoj borde alla göra.
Hoppas på att några av deltagarna anmäler sig till en BKK som en fortsättning...

// Sara
 
Top