kurs övningar

Denny

New member
vad tycker ni som gått steg 1 eller alla 4 som smc erbjuder.

efter som jag inte e smc instruktör så får jag ju inte ta del av utvärderingarna från dom olika kurserna men skulle gärna vilja veta vad ni själva tycker ni har lärt er eller blivit bättre på efter att ni gått dom?

Kan ju vara saker som.....

Bättre blick

vågar svänga i högre hastigheter

broms teknik

osv

Vet att de kan vara fler saker som man tycker att man lärt sej men försök begränsa era svar till 2 saker om de går..

tänkte sen med dom svaren jag får göra en lite anna vinkel på träning å se vad jag får reaktion på de..

mvh -Denny
 

#46

New member
vad tycker ni som gått steg 1 eller alla 4 som smc erbjuder.

efter som jag inte e smc instruktör så får jag ju inte ta del av utvärderingarna från dom olika kurserna men skulle gärna vilja veta vad ni själva tycker ni har lärt er eller blivit bättre på efter att ni gått dom?

Kan ju vara saker som.....

Bättre blick

vågar svänga i högre hastigheter

broms teknik

osv

Vet att de kan vara fler saker som man tycker att man lärt sej men försök begränsa era svar till 2 saker om de går..

tänkte sen med dom svaren jag får göra en lite anna vinkel på träning å se vad jag får reaktion på de..

mvh -Denny



Hej Denny!

Detta var intressant:)

Vore kul om några tog upp till ex. Riskmedvetenheten mm.

Sen om ni tar upp vart ni gått er kurs och om det kan skilja något mellan dom olika arrangörerna och er deltagare!

Per
 

Denny

New member
Ja tanken e att hitta ett mönster sen vad de blir av de har jag inte bestämt.
Men måste ju ha något att göra när man väntar på tomten
 

Hasse

New member
minneskontroll

Eller så var det så länge sedan att ingen kommer ihåg nått =)

Jo det var ett tag sedan, man har ju blivit lite till åren. Eftersom
ingen annan med minnet i behåll vet hur det var/är så blickar jag bakåt till
flydda sommarövningar.

Om jag bortser från att lära sig hantera gasen, att använda det perifera seendet
att jobba lugnt på hojen att få in flytet att kordinera och göra allt i rätt ordningsföljd inför en kurva (puh)
Så är det för mig
viktförflyttning och körställning som är nyckeln till att det går hyggligt på banan.

Att sittställningen är så viktig beror till viss del på att min hoj är förhållandevis tung som en sportourer ju är. En sportmaskin är ju egentligen bara att sjunka ned i . Man sitter ju liksom nere i maskinen och då blir det mindre arbetsamt och mer naturligt.

Att lära sig slappna av och inte ge efter för överlevnadsinstinkterna är ju också hörnpelare att jobba på. Det kan nog de flesta intyga att det inte är helt
lätt att få in i "ryggmärgen".:D Det är nog det svåraste för min del. Avslappning alltså!
 
Last edited:
Top