Kunskaps- och lämplighetstester vart tredje år för motorcykel.

Paerhc

New member
Jag läste just: http://www.svmc.se/smc/Nyheter/Inte-langre-fritt-att-valja-MC-modell

Därför kräver jag att man även gör dessa bedömningar för samtliga fordonsförare och inte bara motorcyklister. Ska det vara säkert måste inte minst bilförare göra samma typer av test vart tredje år. Allt för att följa trafikverkets rekommendationer för en säkrare trafikmiljö.

Om inte detta smakar så bra kan vi förhoppningsvis slippa att ha dessa kränkningar även för motorcyklister. Jag föreslår att SMC samlar namnunderskrifter via sin webb och uppvaktar samtliga riksdagsledamöter för att få en reaktion. Detta givetvis bara om SMC vill och har möjlighet att göra det.

Paerhc

New member
Ok. Jo, jag gick på det! :)

Hur tar jag bort detta inlägg så att jag inte framstår som en idiot. Men det stämde så väl in på andra tokförslag ju.

Hampe

Skriver massor!
Men det stämde så väl in på andra tokförslag ju.

Precis - det är de aprilskämt som ligger närmast sanningen som är bäst.
Vilket, när man tänker på just detta fallet gör att skrattet fastnar på tvären i halsen...

Häng inte läpp, Paerhc - det var ett ovanligt bra aprilskämt som du högg på.

H

Chopperbyggarn

New member
:):):):):):) 1 April idag!

Dom första raderna gjorde att jag trodde att det var ett ytterligare idiotförslag...men längre ner i texten började det att spåra ur så jag forstod att det var ett april skämt.:eek:

Men som Hampe skriver så är det såpass nära nutidens alla förslag att det kan bli ett skratt som man sätter i halsen....

Anders.J

Ok. Jo, jag gick på det! :)

Hur tar jag bort detta inlägg så att jag inte framstår som en idiot. Men det stämde så väl in på andra tokförslag ju.

Paerhc du har ju generöst bjudigt på dig själv. Jag kan bara säga att det är rimligt att antaga att det var ett sk "idiotförslag" i verkligheten som följer nollvisionen! Mycket bra april skämt är det i alla fall!!!:):):)

/Peter