Ktm 990 sm

Pisken

New member
Kommer byta ut min custom Sukka åtminstone till nästa vår (möjligen tidigare) , varken ryggen eller mitt körsätt passar customstuket (nog för att 1600an går att busa rätt avancerat med) , samt att jag kommer köra hoj till jobbet i ur å skur nästa sommar(palla putsa chrome varenda dag... ).... så prövar lite olika mera "praktiska" hojjar...idag blidde det en tur med en 990 SMT

Hur är dom kvalitetsmässigt?
Dyra service kostnader/delar efter ett tag?(750 mila intervaller mellan 3k för vanlig å ca 5k för "stora" lät inte så blodigt , men han är säljare... )
Går det möjligen att köpa sig ett till set med hjul med grusbus däck utan allt för stora ingrepp?(bromsar å sånt)

Den ligger lite i överkant på vad jag har råd med,dels att försäkringen blir dubbel samt att den är ngt dyr fortfarande (mja dom har 2 beggade inne för lite rimligare pengar) .... annars var den helt underbar , men svänglappen kan nog hänga lite löst :D

Kollar även efter GSX1400 eller Bandit 1250 som nog är dom mer "förnuftiga" valen av hoj ;) (att det blir Sukka eller KTM är för att jag har nära/bra kontakt med service å sånt) ... men 990'n var något förjävligt kul att köra!
 

990 Adventure

New member
Triumph 1050

Hej !
Har en 990 Aventure (svårt att lista ut) och en 1050 Triumph Tiger,innan jag köpte den så användes KTM:en till allt,nu endast till riktigt seriöst grusbus,allt annat körs på Trajan även en hel del grusåka faktiskt,tycker den är helt kanon att köra och riktigt billig att serva,

Rekomenderar en provtur. :D
 

Pisken

New member
att jag undrade om det passade med grushjul , var mest att jag vill kunna ha möjligheten på den typen av hoj .... SMT'n var istortsett perfekt , jag kommer få ett helsicke å välja sen :eek:
 
Top