Kortbetalningen trasig?

newk

New member
Jag lyckas inte att betala mina BKK-kurser över sidan med mitt Visakort.

Autentiseringen misslyckades eller något liknande stod det.
Jag är helt säker på att jag skrev in alla siffror rätt.

Fler med samma problem?
 
Last edited:

ezzo

New member
Ta kontakt med kansliet.
Säkrare att du får ett svar då...

info"snabel"svmc.se tror jag funkar.
 
Last edited:

Goldenhornet

New member
Jag lyckas inte att betala mina BKK-kurser över sidan med mitt Visakort.

Autentiseringen misslyckades eller något liknande stod det.
Jag är helt säker på att jag skrev in alla siffror rätt.

Fler med samma problem?

Hmm, det är inte händelsevis så att du har Handelsbanken och har glömt låsa upp ditt kort för internetköp... (vis av egen erfarenhet) :eek:

Det är en bra funktion som Handelsbanken har, att man kan låsa sina kort för internetköp och/eller köp utomlands, men det gäller ju att man kommer ihåg att låsa upp det innan man ska handla på nätet eller står där i London och inte kan betala restaurangnotan :rolleyes:
 

Swedie

Administrator
Personal
Ta gärna en skärmdump på när du får / fick meddelandet. Jag har lite svårt att förstå vad som är fel, så behöver liksom "se det".

Det kan vara som ovanstånde säger.
 

newk

New member
Hmm, det är inte händelsevis så att du har Handelsbanken och har glömt låsa upp ditt kort för internetköp... (vis av egen erfarenhet) :eek:

Det är en bra funktion som Handelsbanken har, att man kan låsa sina kort för internetköp och/eller köp utomlands, men det gäller ju att man kommer ihåg att låsa upp det innan man ska handla på nätet eller står där i London och inte kan betala restaurangnotan :rolleyes:

Nej jag har Swedbank och handlar med kortet ofta på internet. Så det måste vara något annat.
 

newk

New member
Ta gärna en skärmdump på när du får / fick meddelandet. Jag har lite svårt att förstå vad som är fel, så behöver liksom "se det".

Det kan vara som ovanstånde säger.

Jag kan inte försöka längre eftersom det övergått till faktura. Men jag fick inga andra felmeddelandet än just "Autentiseringen misslyckades, vänligen försök igen eller prova senare" på norska. Det är alltså på BBS/Netaxepts sida det misslyckas. Efter jag knappat in kortnummer, datum, cvv och trycker på bekräfta.

edit: Om någon undrar så löste sig betalningen smidigt med hjälp av Jukka.
 

Pärallan

Member
Jag kan inte försöka längre eftersom det övergått till faktura. Men jag fick inga andra felmeddelandet än just "Autentiseringen misslyckades, vänligen försök igen eller prova senare" på norska. Det är alltså på BBS/Netaxepts sida det misslyckas. Efter jag knappat in kortnummer, datum, cvv och trycker på bekräfta.

edit: Om någon undrar så löste sig betalningen smidigt med hjälp av Jukka.

Kolla med swedbank, jag fick meddelande om att verifiera mitt kort för köp via internet.
 

newk

New member
Kolla med swedbank, jag fick meddelande om att verifiera mitt kort för köp via internet.

Yep, det fixade jag för några veckor sen. Så kortet är aktiverat för köp över internet. Jag köpte hårddisk för någon vecka sen så det fungerar.

Mycket märkligt det här. Men allt är löst för mig för stunden iaf :)

Jag säger till hur det går med nästa bokning.
 

påK-en

New member
Yep, det fixade jag för några veckor sen. Så kortet är aktiverat för köp över internet. Jag köpte hårddisk för någon vecka sen så det fungerar.

Mycket märkligt det här. Men allt är löst för mig för stunden iaf :)

Jag säger till hur det går med nästa bokning.

Betalade nyss kursdagar, fungerade klockrent (VISA-kort). :D
 
Top