Kontaktuppgifter till kursledningen

powerglide

New member
Varför finns bara mail till kursledare tillgängligt på kursinformationen.
Om något akut händer på väg till en kurs eller man har en brådskande fråga måste väl telefon vara enda gångbara alternativet?
 

ezzo

New member
Hej.
Visst skulle det vara bra med telefonnr till den som är träningsledare.
Nu har vi som är träningsledare bara våra privata telefon nr och jag kan ju bara svara för mig själv.
Jag är inte så sugen på att lämna ut det till flera hundra okända personer varje sommar.
Så från min sida får man tillsvidare hålla kontakt via mail eller genom att ringa till kansliet.

//Ezzo
 

Hansi

Skrivit för mycket
Enda gångbara och enda gångbara...mailen har väl "alla" i mobilen nuförtiden. Alternativt koppla en mailadress till en SMS-tjänst. Är väl inte så mycket som "akut" kan hända en elev på väg till en kurs som tävlingsledaren kan ordna, märks ändå på inskrivningen vilka som hunnit i tid (elak smiley)
 

powerglide

New member
För min del hade i alla fall jag ett behov av att få kontakt med kursledningen ganska omgående kring en fråga om däckkvalite.

Jag lyckades lösa det (hoppas jag) på annat sätt inför dagens körning.

Men ett separat kontantkort dedikerat för kursdagen kostar ingenting (mer om man vill kunna ringa ut på det).
 

Thundercat

New member
Från SMC Väst sida har vi ett dedikerat nummer som jag har påslaget när jag anser att det behövs. Numret finns på vårt distrikts school del och sedan står det på utskicket som den som är TL gör till alla deltagare.

Men jag håller med Ezzo i principfrågan, jag är inte heller intresserad av att lämna ut mitt privata nummer till flera hundra personer varje sommar. Vi gör ju detta ideellt och har ordinarie jobb och privatliv vid sidan av SMC.

De flesta frågor kan man få svar på genom att läsa på denna hemsida eller kommunicera via mail. Man kan även höra av sig till kansliet som vet hur man får tag i respektive TL. Alla har vi olika tolkningar av vad som är "akut" och ni skulle bara veta alla olika saker/ämnen :rolleyes:som våra kära deltagare ringer och mailar om. Vi förstår att man är fundersam och orolig för en massa saker innan man skall ut på bana första gången, men det mesta brukar lösa sig ganska enkelt om man gjort de åtgärder som vi beskriver på hemsidan.

Mvh
Mikael
 

powerglide

New member
Alla har vi olika tolkningar av vad som är "akut" och ni skulle bara veta alla olika saker/ämnen :rolleyes:som våra kära deltagare ringer och mailar om.
Jo, det är naturligtvis ett problem.
Jag funderade själv inte på att ringa kansliet. Men det hade förmodligen hjälpt i mitt fall.

Det är naturligtvis en avvägning man måste göra kring kontaktuppgifter (även om de inte är privata).
Och det ska ju absolut inte bli en extra börda utöver allt annat ideellt arbete.

Ett dedikerat nummer i samband med kursdagen, hur har det fungerat?
 
Top