Någon som har en idé om vad detta kan vara:
Startar som vanligt och kör 1,5 mil och in i Malmötrafiken går ganska långsamt med alla rödljus och köer men eftersom telefonen ringer om och om igen kör jag till slut in till kanten för att se vem som jagar mig... Efter en minut stoppar jag ner telefonen, slår på tändningen och ska starta och köra vidare... tror jag.. startmotorn går inte runt... en varv och inte mer...precis som att batteriet skulle vara urladdat. låter vila någon minut samma sak... efter några försök så hoppar den plötsligt igång och jag kör vidare till destinationen.
En-två timmar senare startar den precis som vanligt (jag gör så klart inga tester eller liknande utan tackar högre makter för att jag får köra hem)
Genom Malmö och 1,5 mil till rullar in i garaget och stänger av... 1 minut för att hämta multimetern och tänker att det ska bli intressant att se vad som händer... startar direkt utan tvekan! Mäter på (det helt nya) batteriet allt ser bra ut 14volt på tomgång, ~12 med tändningen på och går ner momentant till 10.8 i startögonblicket...
Batteriet är nytt för att jag upplevde något liknande vid ett tjuvstopp i vintras (skånsk vinter) och tänkte att batteriet med all rätt kunde vara dålig
Kan det vara värme som gör att startmotorn tappar ork?
Startar som vanligt och kör 1,5 mil och in i Malmötrafiken går ganska långsamt med alla rödljus och köer men eftersom telefonen ringer om och om igen kör jag till slut in till kanten för att se vem som jagar mig... Efter en minut stoppar jag ner telefonen, slår på tändningen och ska starta och köra vidare... tror jag.. startmotorn går inte runt... en varv och inte mer...precis som att batteriet skulle vara urladdat. låter vila någon minut samma sak... efter några försök så hoppar den plötsligt igång och jag kör vidare till destinationen.
En-två timmar senare startar den precis som vanligt (jag gör så klart inga tester eller liknande utan tackar högre makter för att jag får köra hem)
Genom Malmö och 1,5 mil till rullar in i garaget och stänger av... 1 minut för att hämta multimetern och tänker att det ska bli intressant att se vad som händer... startar direkt utan tvekan! Mäter på (det helt nya) batteriet allt ser bra ut 14volt på tomgång, ~12 med tändningen på och går ner momentant till 10.8 i startögonblicket...
Batteriet är nytt för att jag upplevde något liknande vid ett tjuvstopp i vintras (skånsk vinter) och tänkte att batteriet med all rätt kunde vara dålig
Kan det vara värme som gör att startmotorn tappar ork?