Kombinationssemester

NoMekk

New member
Intresserad av viner och road av MC-åkning?

Områden som, exempelvis Rhen-dalen, Toscana och Loire-dalen erbjuder både härliga MC-vägar och ett rikt utbud av trevliga vingårdar.

Om man som jag och min flickvän är road både av att köra runt i Europa på hoj och att bila runt bland europeiska vingårdar och handla hem goda viner uppstår ett dilemma varje år när man börjar planera sin sommarsemester.
Vinresa eller hojsemester?

Det optimala vore att hoja runt med följebil som man kan lasta vinkartongerna i!
Och då föddes tanken på en sorts kombinationssemester med två par, där det ena paret står för touringcykel och det andra paret har en bra kombibil.
Man möts med jämna intervall, säg var tredje dag, och byter fordon. Så får man både köra hoj och handla vin på sin semester.
Resans längd kan ju vara runt 15 dagar.

Finns det någon som är intresserad?
 

SuperRetard

New member
Hade man tänkt sig en "rolig" (sporthoj eller fighter etc) som kunde få åka släp till Alsace hade jag tagit upp det på öråd i la familia iaf.

Roliga vägar, underbart klimat och fantastiska vinupplevelser på samma gång, och dessutom möjlighet att få hem lite vin!!
:tummenupp.

Kan inte va så svårt att få med nån som gillar touring på det där!
 

Pledians

New member
Kan det här vara nånting för er?
Field.jpg-for-web-LARGE.jpg

Svensktillverkad!
 
Last edited:

Marie

Banned
Ett annat litet förslag!

Köp en sådan här, så kan du nog lasta tillräckligt! ;)

Moto Guzzi Motocarro
 

DearHunter

New member
Jag har hört ett elakt rykte om att det från 2012 skall krävas körkortsklass AD för att köra Guldvinge ;)

Och med det släpet så lär det nog krävas ADE :D

Den här tråden börjar luta åt körskoleklass ADHD ;)

Hursomhelst. Jag tycker att TS har en god ide om kombisemester medelst gastronomisk vinprovning. Ett krux dock.....alla kommer vilja köra hoj och ha sällskap av bröderna Bacchus och Dionysos :cool: ... :)
 

NoMekk

New member
Tack för alla goda ideér och infall, men...

Jag tänker vare sig börja åka "Vinge" eller skaffa släpvagn eller hyra mig en privatchaufför. :)

Det gällde alltså resesällskap som var intresserade av det specifika uplägget med "time-sharing" på hoj och i bil, inget annat ;)
 

Ove 60+

Active member
Det gällde alltså resesällskap som var intresserade av det specifika uplägget med "time-sharing" på hoj och i bil, inget annat ;)

:( Kan tyvärr inte hänga på, men iden är jättebra och jag tror att du har hittat på något som fler kommer att ta efter. Bara lite trögt i starten.:)

Har tillämpat samma ide fast med båt. Ett gäng seglar iväg och nästa kommer efter med bil och så byter man besättning tillbaka till hemmahamn. Med din modell kan man vara mer flexibel för man befinner sig på samma underlag. Under långa ut/hem resan kan man t.o.m. bytas av var 3;e - 4;e timma för att få byta sittställning.
 

mcflyfisher

New member
det vanliga...flugfiskesväng te norge med hojen
..."nån som hänger på te glomma en helg så säg te"..
och en med fiskegänget(ingen äger hoj) så det blir bil..:eek:.
 
Top