Klubbar/länkar

Strömma

New member
Kan man inte lägga till en kategori i forumet där man kan länka till allt möjligt som rör mc-åkande? Gärna som en del i forumet bestående av underkategorier, exempelvis:

Klassiker Klubbar
  • Classic Honda Club Sweden
  • Classic Kawasaki Sweden
  • Classic Suzuki Club Scandinavia
  • Svenska RD Klubben
Motorcykel Forum
  • Bike
  • Gixxer.se
  • Sporthoj.com
Märkesklubbar
  • BMW
  • Ducati
  • Honda
  • Kawasaki
  • Suzuki
  • Yamaha
Återförsäljare
  • Kläder
  • Tillbehör
  • Märkesverkstäder
  • Gummiverkstäder
etc etc

Lite som en startsida för hoj-åkare alltså. Man kan nog utgå ifrån antalet frekvent återkommande besökare skulle öka med möjligheten att hitta länkar till det man för tillfället eftersöker. Detta är givetvis också ett ypperligt sätt att "gratis" få hit en del av dom som idag har valt att stå utanför SMC, och förhoppningsvis kan man få dom intresserade nog att både läsa och engagera sig i diskutionerna i forumet såväl som av SMC som organisation.

Bara en tanke, men den kanske är värd att spinna vidare på?
 

V Saarela

New member
Jädrans vad mastigt det blir. Kräver nog nästan en hel person som tar hand/administerar detta?
Tycker att det var ett bra förslag.......
 

Strömma

New member
Jädrans vad mastigt det blir. Kräver nog nästan en hel person som tar hand/administerar detta?
Tycker att det var ett bra förslag.......
Tanken var (vilket tyvärr inte framgick från början) att man skapar en funktion där klubbar, mc-butiker etc kan meddela sitt intresse att få finnas med på sajten, och att man därefter lägger till de man godkänner (inte är kriminella eller dylikt) i rätt kategori. När väl detta är gjort är det givetvis så att det är upp till dom som finns med att meddela när/om det är dags att uppdatera en länk, och då är det i princip noll och inget arbete att "hålla efter" det.

Klart att det blir en del jobb, i alla fall innan de olika kategorierna blir någorlunda fullständiga, men detta ser jag inte som ett problem då det efterhand ebbar ut. Tror inte det är speciellt svårt att lägga till en funktion där det går att automatisera processen, så att de som vill vara med står för merparten av "jobbet" själva, och man själv bara står för godkännandet innan länken läggs till.

Dilemmat jag i så fall kan se är om man länkar till återförsäljare av olika slag, oavsett om det är en återförsäljare av Yamaha eller Nisses Racing som säljer prylar i liten skala, då det kanske kan ses som någon form av reklam. Fast det borde inte vara ett problem då det inte är reklam i egentlig mening, snarare en service åt SMC's medlemmar.

När vi ändå är inne på reklam: Varför inte sälja ut reklamplats på sajten, det är även det ett bra sätt att få in pengar till organisationen på. Finns ju delvis idag med banners för både "Hoj-X" och "På två hjul mässan", och det stör nog inte någon. Görs det på ett snyggt sätt funkar det bra, och på t.ex. Sporthoj.com är det inget man tänker på längre, bara bra då man ibland utnyttjar länkarna.
 

Strömma

New member
Hej Maria

Tack för ditt svar och för att du tände en lampa i mitt totala mörker, där ser man vad man med lite god vilja kan missa :rolleyes:

Så nu vet jag var den finns då, så det är givetvis inget problem för mig längre, men...
Eftersom jag (och kanske många med mig) oftast besöker enbart forumet, kan man inte länka till den sidan därifrån med?
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Jag hoppas att alla som besöker SMCs forum också besöker hemsidan i övrigt. Vi uppdaterar ständigt med diverse information som kan vara av intresse för hojåkare i landet.
 
Top