Kläderna från CAFD med SMC-rabatt

Matts

New member
Är det någon av er som testat kläderna från CAFD som "annonseras" på SVMC-siten. Jag har helt färskt mc-kort så jag har ingen större erfarenhet själv av de olika tillverkarna. CAFDs paketpris tycker jag verkar tilltalande. Förhoppningsvis kommer jag pendla till jobbet en del på mc men annars blir det nog mest "solskensåka".

Tacksam för synpunkter!

/Matts

Moje_VS1400

Member
Jag hade hoppats jag kunde svara dig vid det här laget, men CAFD har trubbel med att få hem sina grejer :( . Jag beställde en uppsättning "funktionspaket" i februari (elelr var det början av mars??) till mina tänkbara medåkare (stl 50) men de har inte kommit än.
Nu kan jag inte vänta längre utan har annullerat min order.
Jag vill inte "sänka" dem på nå't sätt, väldigt trevliga och bra att prata med men pga problemen råder jag dig att ringa och kolla om dina storlekar finns.
Det kan ju också vara så att de inte har några som helst problem med skinnkläderna, jag var som sagt ute efter "funktionspaketet".

Matts

New member
Vad tråkigt! Det är antagligen stl 50 jag behöver också. Med tanke på priset funderade jag på att beställa både skinnstället och funktionskläderna. Jag får ringa och höra om leveransläget antar jag.

Vad och var tänker du köpa istället då?

Moje_VS1400

Member
x-tra hjälm köpte jag hos den lokala handlar'n tillsammans med lite större handskar.
Byxor och jacka funderar jag på att beställa hos http://www.a2bikewear.se/?hid=16&uid=22&id=butiken&kat=on -har inte kollat så noga än men priserna verkar skapliga, lite dåligt med info om skydden som ingår, godkända eller inte??
Stövlar avvaktar jag med en stund till, det går ju att använda lite grövre kängor.
En annan variant är att hälsa på handelsboden(.se). De har öppnat en butik i Linköping och detär bara 12 mil bort