Kinnekulle 21 maj - rosa grupp

Catherine

New member
Hej!

Tack allihopa och särskilt vår instruktör Jesper för en kanonbra och trevlig kursdag! Prognosen sa ösregn, men vädrens makter var på vår sida och det var inte många stänk som föll på oss. Jag lärde mig massor och kan inte bärga mig till nästa gång. =)

En extra tanke till Håkan som gick omkull. Hoppas att skadorna är begränsade och läker snabbt!

Det vore himla kul om ni i rosa gruppen ville ge er tillkänna här, så att vi vet vilka vi är som var med. (Bra förslag, Dan!)

/Catherine
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Hej alla - tack för senast - jag hadde jättekul - imponerad över att Ni alla var så intresserede, och en stor utmaning att ge jer lite extra med hem, eftersom Ni alla har så stor kunskap..

Håkan är kvar för observation på lazerettet och hoppningsvist blir han och hojen klar inför Kemora kursen - jag hopas verkligen detta.

Håkan, om du kommer in i tråden när du är hemma igen, måste jag fråa dig om inte du tidigare varit med på Kemora - och hadde et ljysande inlägg om en olycka nera vid Göteborg, under ett pas om riskmedvetenhet?

Krya på dej..
 

Dahn

New member
Hej på er alla i rosa grupp, bra att du startade upp tråden Catherine :)

Vi fick en bra dag på Kinnekulle under din ledning Jesper, mycket givande och tur hade vi med vädret.

Hoppas du snart är igång igen Håkan och att du inte har det allt för jäkligt.
För min egen del blir det BKK här i Falkenberg på lördag.
Vi syns snart igen hoppas jag

Dahn
 

Selvén

New member
Hej!

Vilken dag vi hade, vädergudarna var på våran sida. Banan var ju helt underbar, dit vill jag flera gånger. Rosa gruppen med Jesper i spetsen var en kanongäng också.

Håkan, jag hoppas du kryar på dig snabbt så du får ge dig ut och köra igen. Säsongen är ju här nu, så du måste få köra många mil innan höstmörkret kommer.

Mvh

Göran
 
Last edited:

Catherine

New member
Jesper, du fanns inte med bland instruktörerna i utvärderingen av kursen. Jag skrev en rad under övrigt, men du borde ju finnas med i instruktörslistan.
 

homer73

New member
Hej,

var nere på Falkenberg idag (som åskådare) och träffade på Dahn som nämde denna tråden. Hade missat den.
Själv lär jag inte köra på ett tag :mad:.
Vänster nyckelben är brutet, frakturer på alla revben på vänster sida och en
liten punktering på vänstra lungan. Det var ingen större grej med lungan, en liten luftficka som nu nästan läkt ihop. Ska röntgas igen nästa vecka.


Hojen är inlämnad, ska bli intressant att se vad kostnaden blir om den ska repareras och vad försäkringsbolaget har att säga.

Själv får man ta det lugnt en tid och hoppas det inte satt sig alltför mycket i huvudet när man väl ska ut på banan igen.

Jesper, jag har inte varit på Kemora tidigare och kommer inte vara så i år heller.
Vet inte hur mycket jag kan hinna med att köra innan och vill inte åka på en 4 dagars och tveka inför varje sväng så jag avbokade.

Hoppas att vara hel igen och köra någongång i mitten på juli. Kanske vi syns.


Ha de gott,

Håkan
 

Catherine

New member
Hej,

var nere på Falkenberg idag (som åskådare) och träffade på Dahn som nämde denna tråden. Hade missat den.
Själv lär jag inte köra på ett tag :mad:.
Vänster nyckelben är brutet, frakturer på alla revben på vänster sida och en
liten punktering på vänstra lungan. Det var ingen större grej med lungan, en liten luftficka som nu nästan läkt ihop. Ska röntgas igen nästa vecka.


Hojen är inlämnad, ska bli intressant att se vad kostnaden blir om den ska repareras och vad försäkringsbolaget har att säga.

Själv får man ta det lugnt en tid och hoppas det inte satt sig alltför mycket i huvudet när man väl ska ut på banan igen.

Jesper, jag har inte varit på Kemora tidigare och kommer inte vara så i år heller.
Vet inte hur mycket jag kan hinna med att köra innan och vill inte åka på en 4 dagars och tveka inför varje sväng så jag avbokade.

Hoppas att vara hel igen och köra någongång i mitten på juli. Kanske vi syns.


Ha de gott,

Håkan


Låter smärtsamt, Håkan. Det var bara en hoj mellan dig och mig när det hände, så jag såg dig tumla runt. Såg inget vidare ut...

Krya på dig nu, och hoppas försäkringsbolaget är schysst!
 

Dahn

New member
Hej på er alla.
Håkan såg oförskäm pigg ut i dag :)..... när vi träffades i Falkenberg på BKK med SMC Väst (hade nog lite mer ont än han ville visa)
Krya på dig snabbt Håkan och jag hoppas få se er andra snart igen
Dahn
 

homer73

New member
Låter smärtsamt, Håkan. Det var bara en hoj mellan dig och mig när det hände, så jag såg dig tumla runt. Såg inget vidare ut...

Krya på dig nu, och hoppas försäkringsbolaget är schysst!

Tack.
Låg du långt bakom? Såg du när jag körde av efter bron?
Har försökt komma på vad jag gjorde fel. Det ända jag kan komma på är att det gick för fort och att jag inte kunde hålla rätt spår under bron.
 

Catherine

New member
Tack.
Låg du långt bakom? Såg du när jag körde av efter bron?
Har försökt komma på vad jag gjorde fel. Det ända jag kan komma på är att det gick för fort och att jag inte kunde hålla rätt spår under bron.

Hej,

Nej, jag såg dig senare, när du kom upp på asfalten igen, blev avkastad och tumlade ut i gruset. Jag såg inte alls orsaken till att du åkte av. - Men din analys stämmer med vad Peter Hansen sa. Det var han som låg direkt bakom dig och han hade första parkett på hela händelsen. Kanske du kan få tag på honom om du vill prata om vad som hände? Han bor i Lund, det är det enda jag vet. SMC kanske kan hjälpa dig med kontaktuppgifter.

/Catherine

Edit: Jag tror jag hittade Peter på Eniro. Om du söker på hans namn i Lund så får du två träffar. Den ena jobbar på Alfa Laval, och jag tror bestämt det är han.
 
Last edited:
Top