Kevlarförstärkta Jeans erfarenhet?

Nea

New member
Jag har en variant från Asfalt, som jag trist nog faktiskt fick pröva in action häromdagen.

Tack vare en oljefläck så välte hojen i en mjuk kurva, i cirka 60 km/h. Jag gled säkert en 5-10 meter, är lite osäker, men körbanan var hal av oljan, som såklart bara fanns i mitten av körfältet.
Det gick bra för både mig och passagerare (i skinnställ), men lustigt nog tänkte jag faktiskt när jag gled på baken längs vägen:

"Fan, byxorna funkar ju helt utmärkt!"

Det enda jag kände var friktionsvärmen, och en söm blev lite sliten såg jag vi en senare inspektion av baken.
Enda problemet är att min modell inte har några höftskydd, men det ska införskaffas! Vidare kan jag kanske säga att jag använder byxorna mest i stadstrafik med låga hastigheter, men de är guld värda! Speciellt nu i efterhand.

Ska se till att farsgubben köper ett par såna här... Han åker i vanliga jeans... Det gör jag aldrig, och nu är jag verkligen glad för det!

Kör säkert nu den sista tiden innan säsongen är slut.

Hej jag köpte ett par Draggin jeans i våras, och ska säga att jag är helnöjd med dom. Dom har också byxor i större storlek som inte finns i andra märken, vi körde ute i Europa i år och det låg runt 40 grader, jag va den som inte svettades, dom andra körde i Skinn kläder och goretex.
Mina byxor har förstärkning i hela baken och ner på bak benen, från hälften av låret ner på sken benet och på sidorna från midjan och ner en bra bit. Jag fick sy in mina för dom va för breda och det gick knappt att klippa i materialet så där är det inte var 5 tråd som är kevlar.

Summan är toppen byxor :)

MVH Nea
 

hamre

Member
Om man läser det testet noga så har de medvetet testat de kevlarförstärkta byxorna där de inte är förstärkta. Men detta framgår inte så tydligt att läsaren förstår det enkelt. Ett lågvattenmärke för mc-folket anser jag. Ibland undrar man hur de resonerar då de skriver vissa artiklar på mc-folket. Utformningen på detta testet lämnar mycket i övrigt att önska då man testar icke förstärkta delar på plaggen och framhäver precis dessa punkters testvärden som representativt för plagget.

Jag kan ha missförstått, och att dessa värden skulle gälla förstärkta positioner, men jag tror tyvärr det är så illa att de har testat icke förstärkta punkter.

Äkta expressen/aftonbladet nivå på journalistiken...

Av detta testet att utläsa så är Kevlar jeans mycket bättre än Skinnbyxor.
Eller är det jag som utläser resultatet fel?
Ett par Kevlarjeans med heltäckande Aramidfoder skulle då vara bättre än ett par skinnbrallor?
 
Top