Kemora steg 6 frågor....

He rik

New member
Står ett körpass per dag till steg 6 men jag förmodar det betyder en grupp per dag?

Skall lic. vara uttagen eller räcker det med intyget?

Är smc-medlem med licens som Inte gått alla stegen välkomna?

Låter kul detta,semestern fick en ny mening i år. :)

Galne Dansken

Administrator
Personal
Jag chanser med lite raska svar* (sen får någon slå mig sen);

Står ett körpass per dag till steg 6 men jag förmodar det betyder en grupp per dag?
* Korrekt

Skall lic. vara uttagen eller räcker det med intyget?
* Fördelen med Svemo´s billigaste licens, är att man har Personförsäkring - så personligen vill jag rekommendera att lösa licensen. Jag ska kolla med Svemo under måndagen om det är Ok att köra endast på licenspappret - dvs. svar tisdag..

Är smc-medlem med licens som Inte gått alla stegen välkomna?
* Vi har ju 4 dagar på oss uppe på Kemora - så det går nog bra..

Låter kul detta,semestern fick en ny mening i år. :)
* Jupp...

BennyC

New member
Om en Svemo ansluten klubb eller organisation annordnar en licensträning då SKA licens vara betald eftersom man annars inte har någon försäkring. Huruvida detta gäller Kemora ska jag ha osagt men försäkrad måste man ju vara och det är ju enda sättet för TL att faktiskt veta att du är försäkrad....

Hansi

Skrivit för mycket
Ja, plocka ut åtminstonde en BAS-licens, kostar väl 1050:- för 2012, så har du väl gjort så rätt du kan göra från din sida.

He rik

New member
För mig är det inga problem då jag redan tagit ut lic,grundfrågan var detta om körpass så det inte var Ett pass per dag på en timme eller liknande.

Tänkte bara ta med några småfrågor som brukar dyka upp och som jag fått själv innan om steg6 så slipper kanske alla maila frågorna till berörda och hittar svaren här istället............

...och kanske få ett svar på om lic. och medlemskap räcker eller om det är krav på att gått steg 1-4 innan.....

enhjuling

New member
Det bästa vore nog att fråga Svemo om deras licens gäller på en körning på Kemora.
Jag har för mig att baslicensen inte gällde för nåt träningsläger i Tjeckien som jag tänkte åka på härom året.
/Stefan

Avarage

New member
Junior-, sernior- & elit-licens gäller på Kemora under förutsättning att man följer den bemanning och krav på säkerhet enl. banlicensen!

Mvh!
// Niklas

New member
SMC steg 6 Kemora 2012!!

Hej alla glada inom RR!

Nu har vi öppnat bokningen för dig som vill utbilda dig o bli bättre/snabbare genom att gå en utbildning/kurs!!

SMC kommer att köra sin RR-träning steg 6 på Kemorabanan vecka 29
Vi öppnar med 25 platser vikta för steg 6
För att kunna deltaga i steg 6 behöver du ha gått steg 1-4 tidigare o ha gått en licenskurs. Mer info finns på SMC`s hemsida svmc.se

Mer info om kursen finns här: http://www.sporthoj.com/forum/showth...17#post5439517
eller här: http://forum.svmc.se/showthread.php?7347-SMC-Kemora-kursen-med-STORT-K-2012!!&p=95709#post95709

MEN vad det gäller krav för att gå steg 5 eller 6!

Då krävs det att man gått alla steg 1-4 innan!! Dvs innan man kan anmäla sig för steg 6 på Kemora så måste man ha gått alla 4 steg innan!
Galne Dansken!! Man kan alltså INTE gå några steg 1-4 på Kemora och sedan gå steg 6 samma vecka på Kemora!!!
Steg 1-4 måste vara klart innan steg 6 anmälan!!

Mvh TL Per

Last edited:

Galne Dansken

Administrator
Personal
SMC SPORT INFORMERAR:

Frågan om gällande försäkring för de som skall köra 4 dagars bankörning i Finland/KEMORA så har SMC via Folksam tecknad en tillfällig olycksfallsförsäkring för alla steg 6 deltagare som har Bas-licens.
Dock med ett väldigt begränsat invaliditetskapital om 300 000 på skador upp till 74 % invaliditet och 600 000 på skador däröver. I och med att det är Finland som ni ska till så finns en överenskommelse länderna emellan gällande transport av skadade personer vilket i detta fall inte behöver försäkras.

Naturligtvis så ska detta ses som en grundläggande försäkring och att förarna ska rekommenderas att ha egna försäkringar, i tilläg till licens försäkringen.

Bifogat finner du ett informationsblad. Det står att försäkringen gäller inom Sverige men Folksam har lovat att den ska gälla under dessa fyra dagar i Finland.

Hansi

Skrivit för mycket
Naturligtvis så ska detta ses som en grundläggande försäkring och att förarna ska rekommenderas att ha egna försäkringar, i tilläg till licens försäkringen.

Har någon tips om sådan försäkring? Min trygg-hansa olycksfallsförsäkring gäller inte under körningar där svemo-licensen gäller så den "förbättrar" inte något. Svemos tilläggsförsäkring kanske?