Kemora 2009 - the Movie

#46

New member
Hur var det med beställning av filmen? Det finns de som undrar ;)

Jo Jocke säljer DVD-filmer med deltagare på + "reklamfilmen" i fullformat och lite annat gott!

Man hör av sig till Jocke och berättar vilken färg man hade och kanske hoj mm. så fixar han detta för 150:-


Per
 

Petra

Super Moderator
Jo Jocke säljer DVD-filmer med deltagare på + "reklamfilmen" i fullformat och lite annat gott!

Man hör av sig till Jocke och berättar vilken färg man hade och kanske hoj mm. så fixar han detta för 150:-


Per

Ja just... film-Jocke har mail: info(snabelA)manicmotion.se

WestW, alltså Daniels fina bilder från kursen och information om hur man beställer finns på www.voj.se

(Per, tror du att det märks att vi promotar film och bilder?;) )
 

#46

New member
Ja just... film-Jocke har mail: info(snabelA)manicmotion.se

WestW, alltså Daniels fina bilder från kursen och information om hur man beställer finns på www.voj.se

(Per, tror du att det märks att vi promotar film och bilder?;) )



Näe bara lite:p

Nämen faktiskt så hör folk av sig till mig och frågar om detta också!
Så jag hänvisar dom till Jokkmocks-Jocke:)

Per
 

HighfidelitY

New member
Hur gör vi instruktörer då som var lite här och lite där? =)

Tjohej!
Nu är det på G. Om inget oförutsett inträffar är dvderna från Kemora klara denna vecka. (Om det inte kommer nåt "riktigt" jobb imellan)

Kan göra en special DVD med instruktörer. Mejla mej om ni vill ha. Kommer att behöva ta 150:- + frakt.

// Jocke
 

#46

New member
Japp!
Det har gått iväg ett gäng paket från Östersund....

Här är en smygtitt! ;)

Härligt Mäster Jocke:D

Vi får lägga upp en lite bättre plan till nästa år så filmerna kommer ut lite snabbare;)
Vore fint om filmerna var ute redan veckan efter typ vecka 30 2010!!!:p:rolleyes:

Har ni idèer eller synpunkter på filmningen hör av er så vi kan förbättre detta till nästa år!

Filmare Per
 
M

magne

Guest
Härligt Mäster Jocke:D
...
Har ni idèer eller synpunkter på filmningen hör av er så vi kan förbättre detta till nästa år!

Filmare Per

Har nu sett filmen på mig själv ett antal gånger där jag är filmat bakifrån. Ett lyft vore att även bli filmat framifrån, det skulle vara både kul och lärorikt.
Filmat framifrån så skulle kroppsförflyttning synas bättre och körteknik i övrigt skulle kunna studeras från ytterligare en vinkel.

Nästa gång bli allt helt klart mycket bättre. På sikt tror jag att tekniken blir så enkel att det blir lättare att dela med sig av tagna filmer och det behöver ta så lång tid.

Filmen om Kemora är superbra, riktigt bra intervjuer och miljöbilder. Jag ser redan fram mot nästa års bandagar!
 

#46

New member
Har nu sett filmen på mig själv ett antal gånger där jag är filmat bakifrån. Ett lyft vore att även bli filmat framifrån, det skulle vara både kul och lärorikt.
Filmat framifrån så skulle kroppsförflyttning synas bättre och körteknik i övrigt skulle kunna studeras från ytterligare en vinkel.

Nästa gång bli allt helt klart mycket bättre. På sikt tror jag att tekniken blir så enkel att det blir lättare att dela med sig av tagna filmer och det behöver ta så lång tid.

Filmen om Kemora är superbra, riktigt bra intervjuer och miljöbilder. Jag ser redan fram mot nästa års bandagar!


Hej! Kul att du fått filmen:)

Vad det gäller att filma framifrån så har vi testade vi detta på oss instruktörer både på Kemora och senare på kurser i Sverige under sensommaren och hösten.
Det svåra där är att hålla koll på avståndet och hastigheten på den bakom när man vill ha kollen framåt själv!
När en person blir kör/blir filmad så skall den kör i "sitt" tempo och inte i filmarens tempo, om då filmaren ligger framför så kör denne då oftast för sakta eller för fort tyvärr!??

Men vi får utveckla detta mera och träna mer så ska det nog gå att få till!;)

Vad det gäller Jockes filmning så är han ju proffs på detta vilket syns i instervjuer och klipp:cool:

Per
 

HighfidelitY

New member
Härligt Mäster Jocke:D

Vi får lägga upp en lite bättre plan till nästa år så filmerna kommer ut lite snabbare;)
Vore fint om filmerna var ute redan veckan efter typ vecka 30 2010!!!:p:rolleyes:

Har ni idèer eller synpunkter på filmningen hör av er så vi kan förbättre detta till nästa år!

Filmare Per

Äh! Den som väntar på nåt gott... ;)
Jag har faktiskt kommit på ett sätt där man kan få köpa sin skiva direkt på plats. Vi kan utreda det över en läskeblask i Borlänge. :cool:

Kul att ni gillar filmen iallafall!
 
Top