Triumph int
New member
Grus fastnar på fett.
Efter att man har rengjort så måste man smörja.
Det bästa är om kedjan är ren och oljad.
Efter att man har rengjort så måste man smörja.
Det bästa är om kedjan är ren och oljad.
Nej, det bästa är att köpa en hoj med kardan, så slipper man hela gugget....Det bästa är om kedjan är ren och oljad.
Lite svårare att byta utväxling med kardan.Nej, det bästa är att köpa en hoj med kardan, så slipper man hela gugget....
Jag har kört med Castrol wax men nu när jag skulle köpa en ny finns de inte längre i Castrol sortiment. Köpte en "vanlig" Castrol istället. Måste jag "tokgörarent" kedjan från wax före jag byter till "olja" igen eller är det bara och spraya på?
Fick hem min Kettenmax premium idag (http://www.kettenmax.com/index.php?....html&XTCsid=07015b99fd868ac4cd17ad34e9e80e20) och provat den. Fungerar bra och var enkel att använda. Kedjan ser helt ny ut efteråt.
Grus fastnar på fett.
Efter att man har rengjort så måste man smörja.
Det bästa är om kedjan är ren och oljad.
Är det bara jag som upplever den som en typisk germansk lösning på en tämligen simpel sak som att rengöra kedjan? Alltså överutvecklad ett par gånger om. Tiden det tar att rigga det där överstiger rengöringstiden på konventionellt sätt. Sedan kommer tiden för fram- och bortplockandet. Inte slipper man ifrån kladdet heller för inte kommer apparaturen ha det utseendet efter att ha tampats med en skitig kedja. Kedjan som kördes i demot var ju ren från början.
Återkom gärna med hur det funkat i verkligheten för dig! Jag klär mig efter uppgiften istället så länge.
Hoj!
...........Ni skriver om "vax" - hur är det menat att det ska fungera egentligen? Som en skyddande hinna på kedjans utsida, eller vad? Något märkligt i mina ögon, fast det kanske är bra mot rost etc.
Ni skriver om "vax" - hur är det menat att det ska fungera egentligen? Som en skyddande hinna på kedjans utsida, eller vad? Något märkligt i mina ögon, fast det kanske är bra mot rost etc.
......En O-rings kedja är alltså "halvt livstidssmord" och kan säkert leva väldigt länge utan extern smörjning, förutsatt att det är bra kvalitet på det fett som finns i kedjan från fabrik och att tätningarna tål att gå med begränsad smörjning "utifrån".....
Själv torkar jag av med en naftaavfettnings fuktad trasa samt använder Biltemas förträffliga rengörings borste. Mao väldigt lite slabb….
Att lämna den helt osmord känns fel i min värld.