Kawasaki Z750gt 1983

rogge007

New member
Hej !
Jag har köpt en gammal pärla som jag behöver ta bort förgasarna på och rengöra.
Ser väldigt trångt , behöver man släppa ner motorn i framkant eller något för att få ut förgasarna ?
Tacksam för tips...
 

HojBruden

New member
Tryck in gummianslutningarna i luftburken, sen är det enkelt. Risken är kanske att gummina mer liknar sten än gummi :( men så är det ju med gamla grejer.
 

rogge007

New member
Tack för tipset ..

Tryck in gummianslutningarna i luftburken, sen är det enkelt. Risken är kanske att gummina mer liknar sten än gummi :( men så är det ju med gamla grejer.



Jag har känt på de s.k. gummianslutningarna men de liknar mer formgjutna plasttrattar idag.
Får väl kolla upp om det går att få tag i nya gummin till skräbban.
Ska ut i garaget och kolla med en gång.
 

rogge007

New member
Tjena igen ! Nu har jag demonterat och monterat dit fyrpacket igen
Gummianslutningarna värmdes försiktigt med en värmepistol och sedan var det lätt att
montera dem.
 

rogge007

New member
Men tyvärr så går den inte så bra ,, jag fick den att gå på två burkar, den luktade bensin som bara den och luftburken blev en reservtank kan man säga.. Fick tipset att kolla över flotörerna ordentligt. Skruvade ner grejorna igen och tog även bort nålarna till flotörhuset denna gång. Det satt en del skit i silen till nålarna men det verkade ju egentligen inte vara problemet då det flödade över till luftburken..Alla flotörerna ser lika ut med tillhörande bleck som ska stänga munstycket då det är tillräckligt med bensin i flotörhuset. Bara för att testa så bytte jag nålarna mellan förgasare 1 och 2 gjorde detta även med 3 och 4 , efter första försöket så gick den inte på ettan och trean så jag gjorde ett försök att se om det berodde på flotörinställning t.ex.
Då jag drog igång skräbban igen så gick den på tvåan trean och fyran men ettan tjurade vidare.
Om någon mekkunnig person har något att föreslå så har jag inget emot det skulle jag kunna säga ..:tummenupp
 
Top