Kawasaki Z1000 Fuel Injection -80

admth

New member
Jag har lite problem med hojen. Den sista tiden i fjol var inte skojig, varje gång jag startar motorn beter den sig som om endast 3 av 4 cylindrar tänder. Den spottar, hostar och fräser och är väldigt svår att hålla vid liv. Efter en bra stunds "kämpande" (ca 15-20 minuter) tänder det till och allt fungerar som det ska. När jag ska starta efter uppehåll är det samma problematik.... Vad kan vara fel? Några bekanta säger att det är en kallstartsventil alt tomgångsventil som strular. Själv har jag icke en aning..... I slutet av förra säsongen bytte jag tändstift, luftfilter och bränsleslangar på både högtrycks- och lågtryckssidan (det ska man tydligen göra vartannat år). Att hitta tid på verkstad nu när säsongen precis börjat är inte det lättaste. Finns det någon här som är intresserad av att hjälpa mig få snurr på rovan igen? Givetvis mot betalning!!
 
Top