Kanonhelg på Kinnekulle, 3-4 maj!

Josefine

New member
Vill bara framföra ett STORT TACK för fantastiska kursdagar på Kinnekulle!
Jag var förvisso bara där lördag och söndag och efter vad jag hörde fick vi den bättre halvan av väderkakan..

Med detta inlägg vill jag även säga att den nya steg+tempoindelningen med lugn, medel och snabb är riktigt, riktigt bra!!
Helt plötsligt kändes allt mycket mer individuellt och anpassat och därmed ÄNNU roligare!

Väl mött på diverse banor i sommar!
 

Sb.

New member
Med detta inlägg vill jag även säga att den nya steg+tempoindelningen med lugn, medel och snabb är riktigt, riktigt bra!!

Kan inte annat än hålla med. Var på en kurs tidigare där alla ettor körde i samma grupp, alla tvåor och så vidare. Det blev stora tempo skillnader i de olika grupperna.
Att istället ha gruppindelning efter tempo (lugn/medel/snabb) och i dessa grupper dela upp små grupper med de olika stegen fungerade MYCKET bättre!

Extra tack till vår instruktör. Jag är numera (förutom bättre på att köra hoj) proffs på Danska efter att ha lyssnat på det en hel dag :D

/Sara
 

xylitol

New member
Vill bara framföra ett STORT TACK för fantastiska kursdagar på Kinnekulle!
Jag var förvisso bara där lördag och söndag och efter vad jag hörde fick vi den bättre halvan av väderkakan..

Med detta inlägg vill jag även säga att den nya steg+tempoindelningen med lugn, medel och snabb är riktigt, riktigt bra!!
Helt plötsligt kändes allt mycket mer individuellt och anpassat och därmed ÄNNU roligare!

Väl mött på diverse banor i sommar!

Ja det va riktigt bra, även om vi hade ett par nötter i vår grupp som inte alls fatta att de hamnat i långsamma gruppen... Tog skitdåliga spårval och försvarade sig med att "jag vill ju oxå få ut nått av dagen" när instruktörerna konfronterade med att du är en krachkung!! haha..

Men guuuud va långsamt det gick och åka hem, kändes som man kunde gå av i farten i 90km/h... farligt!!

Sköt om dig o hoppas du/ni får lika underbara dagar i sommar, jag ska definitivt anmäla mig till gelleråsen i aug(närmast oslo)

Hej hej!! :D
 

xylitol

New member
Nån som vet vart de läggs upp bilder o filmer från kursen?
Jag körde så långsamt så det borde inte varit nå problem o få mig iaf :D

Hoppas de tog bilder o filma sista omgångarna, det gick onekligen bättre!!

Är Gelleråsen närmaste banan från Oslo?
 

addicted76

New member
Ser fram emot om det finns några bilder från körningen. Hoppas man har fastnat på bild...

I övrigt ett stort tack till SMC för ett ytterst proffsigt genomförande med duktiga instruktörer. Ser fram emot nästa gång i sommar med lika bra väder, förhoppningsvis :)
 
Last edited:

skania

New member
Det är jag som har bilderna från Kinnekulle 4 maj!

Jag ska försöka hitta på nåt bra sätt att visa alla bilderna för det är flera hundra. Alla är inte bra men jag tycker dom duger. Om nån vill ha en bild får ni kontakta mig. De flesta är tagna på instruktörer samt alla som körde i de olika snabba grupperna. Ett antal bilder är tagna på gruppen som körde efter snabb grupp under ett pass på eftermiddagen.
Jag återkommer med information om var ni kan tanka bilderna.
Här är ett smakprov:) Hoppas killen på bilden inte misstycker.
 

tstadin

New member
Jag ska försöka hitta på nåt bra sätt att visa alla bilderna för det är flera hundra. Alla är inte bra men jag tycker dom duger. Om nån vill ha en bild får ni kontakta mig. De flesta är tagna på instruktörer samt alla som körde i de olika snabba grupperna. Ett antal bilder är tagna på gruppen som körde efter snabb grupp under ett pass på eftermiddagen.
Jag återkommer med information om var ni kan tanka bilderna.
Här är ett smakprov:) Hoppas killen på bilden inte misstycker.

Kanonbra! Ser verkligen fram emot bilderna.
 

skania

New member
Har talat med Maciej och fått inloggning till hans ftp så jag skickar bilderna till han ikväll och sen lägger han upp dom. Vissa av er blev riktigt bra på bild. Det är min sambo som var snäll nog att fota. Får ta och muta henne så hon följer med flera gånger.

Det är så sjukt kul att köra på bana och se sina framsteg. Alla mc-åkare borde gå en kurs nån gång i sitt liv. Man blir en bättre förare helt klart.
 

Maciej

New member
Har talat med Maciej och fått inloggning till hans ftp så jag skickar bilderna till han ikväll och sen lägger han upp dom. Vissa av er blev riktigt bra på bild. Det är min sambo som var snäll nog att fota. Får ta och muta henne så hon följer med flera gånger.

Det är så sjukt kul att köra på bana och se sina framsteg. Alla mc-åkare borde gå en kurs nån gång i sitt liv. Man blir en bättre förare helt klart.
Sådär nu ligger bilderna ute.

http://www.maciej.se/Kinnekulle2/

DSC_0694.jpg


DSC_0083.jpg


DSC_0318.jpg


DSC_0630.jpg


DSC_0711.jpg


DSC_0733.jpg


DSC_0794.jpg
 
Last edited:

Izze

New member
Tack, kul!

...och förutom egokicken att se sig själv som Rossi :)D;)) så är foton på sig själv när man kör en fortsättning på kursen.
Detta eftersom det är väldigt intressant att se hur man är positionerad på hojen och vad man kan jobba på att förbättra.

Maciej, väldigt snygg körstil och tack för instruktionerna under dagen :)
 

Maciej

New member
Tack, kul!

...och förutom egokicken att se sig själv som Rossi :)D;)) så är foton på sig själv när man kör en fortsättning på kursen.
Detta eftersom det är väldigt intressant att se hur man är positionerad på hojen och vad man kan jobba på att förbättra.
Har du tid/möjlighet så är det en kurs på Gelleråsen på måndag :D Då kan du fortsätta slipa på körningen.

Maciej, väldigt snygg körstil och tack för instruktionerna under dagen :)
Tack, det verkade som att ni hade roligt hela dagen och själv tyckte jag det var grymt kul att se hur alla utvecklades.
 

Julleruff

New member
Nu har jag lagt upp lite bilder, fick dem av en kille på sporthoj som inte hade möjlighet att lägga upp dem själv någonstans.

http://www.maciej.se/kinnekulle/

Då låter fotograf Putterazzi hälsa att även:

http://picasaweb.google.com/putterazzi är nu fullsmockad med några bra och många mindre bra MC-bilder!! Har bara lagt upp de
nödvändigaste så att säga.


Han låter även hälsa att ris/ros eller andra spörsmål gärna emotses och då används lämpligast pnyborg@hotmail.com. I övrigt gäller att han fortfarande singel också........

Hörru Putterazzi, int har du sett apex? :D:D:D
 

Izze

New member
Har du tid/möjlighet så är det en kurs på Gelleråsen på måndag :D Då kan du fortsätta slipa på körningen.

Om du kan flytta Gelleråsen till Dallas under helgen så kör och slipar jag min teknik mer än gärna på Måndag :D

Annars så är jag uppbokad den 28, 29 Juni i Gelleråsen, kan knappt vänta :)
 
Top