kan ni ge tips på bra prisvärda tält?

Seth

New member
Hej jag undra om ni har några bra tips på prisvärda 4 manna tält runt (Edit) 1500:-
Jag har tidigare haft julas 4 manna tält och har varit jättenöjd med det men jag skulle vilja testa nåt annat.
Storleksmässigt vill jag att tältet ska matcha julas samt ha en förgård.
 
Last edited:

-ah

New member
Hej jag undra om ni har några bra tips på prisvärda 4 manna tält runt 1000:-
Jag har tidigare haft julas 4 manna tält och har varit jättenöjd med det men jag skulle vilja testa nåt annat.
Storleksmässigt vill jag att tältet ska matcha julas samt ha en förgård.

Inte den blekaste aning om hur Julas tält är beskaffade, men Biltema kränger tält i samma prisklass.
Ett sådant 248 kronors kvalitetstält har fungerat alldeles utmärkt för mig i söderns värme.
Skall du använda tältet i mer krävande applikationer får du nog slanta upp med något mer pengar.
Vad ska du med et 4-mannatält till med på en hoj? Delar du luftmadrass med hojen, eller? :confused:
 

Syster-Tysk

New member
nja...

vill du ha ett bra tält som håller flera år ska du köpa nåt annat än Julas tält. Denna sida har bra tält, och Easy Camp ett billigt och kvalitativt tält. Ska du ha ett tält för MC så kostar de mer och är mindre!
Kolla sidan: http://www.wild-outdoorlife.se/943.asp
Trevlig camping tur!
/J
 

-ah

New member
vill du ha ett bra tält som håller flera år ska du köpa nåt annat än Julas tält. Denna sida har bra tält, och Easy Camp ett billigt och kvalitativt tält. Ska du ha ett tält för MC så kostar de mer och är mindre!
Kolla sidan: http://www.wild-outdoorlife.se/943.asp
Trevlig camping tur!
/J


Jag hade ett Jack Wolfskin tält för en halv person ett tag. Vägde drygt ett kilo och var verkligen LITET. Efter en klaustrofobisk natt i hällregn vid Como-sjöns bredd sålde jag det illa kvickt till en galen kanotist. :D
Men kvalitén var mycket hög, utan att kosta fantasisummor som Fjällräv och Haglöf tält.
Ett såpass stort tält som 4-mannatält är inte praktiskt att forsla på en hoj, IMHO.
 

Seth

New member
Vad ska du med et 4-mannatält till med på en hoj? Delar du luftmadrass med hojen, eller? :confused:

Nja man har blivit lite bortskämd med utrymmet. (en kan ju träffa en snygger flicka)
Började med att ha med tältet på trampcykeln och det tar inte så mkt plats ihoppackat. har vant mig vid tältets utrymme och det är skönt med en förgård när man övernattar fler nätter i rad.
 
Last edited:

Seth

New member
vill du ha ett bra tält som håller flera år ska du köpa nåt annat än Julas tält. Denna sida har bra tält, och Easy Camp ett billigt och kvalitativt tält. Ska du ha ett tält för MC så kostar de mer och är mindre!
Kolla sidan: http://www.wild-outdoorlife.se/943.asp
Trevlig camping tur!
/J

mm men mitt jula tält har hållt nåra år faktiskt. bara impregnerat 2 ggr på 5 år
har kollat på easy camp tältet faktiskt men vill kolla på nåra fler
 

mc-ist

New member
Tält

Även Jysk har ett hyfsatt utbud av camping tillbehör till bra priser, kan va lönt att kolla.:cool:
 

rednax

New member
kolla Stadium. Köpte ett sexmanna där för just den summan och det har funkat bra i ett par säsonger.
 
Top